Børneeksem - 7 mdr.

30. april 2005

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Børneeksem - 7 mdr.

Min datter som er 7½ mdr har fået børneeksem - ikke i voldsom grad, men alligevel, hun har især på brystkassen en del røde og tørre plamager og små tørre knopper på stræksiden af arme og ben.

Jeg har fået et hav af gode råd lige fra at give hende olie til forslag af alverdens cremer osv.

Jeg er på det rene med at hun skal smøres ind i creme for at holde huden fugtig og hel, men er der andet jeg kan gøre? har du erfaring med at en spiseskefuld olie om dagen kan hjælpe?
Er det en ide at få lavet en ...

Annonce

... priktest hos lægen for på den måde at udelukke evt allergier.
Mange siger at jeg ikke skal give hende komælk, men det er vel ok medmindre hun er mælkeallergiker?

Og lige et tillægsspøgsmål:-)

Hun kravler ivrigt og godt (krydskravler), men nu er hun begyndt at rejse sig op af møbler og alt forhåndværende inventar og forsøger at gå (bl.a. ved at skubbe en puf (stor pude) foran sig.
Hun virker stærk nok i benene så er det fint nok at lade hende øve sig på gåningens svære kunst?

Mange hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder