Brev:
Børneeksem - 7 mdr.
30. april 2005
Alder:
7 mdr.
Børneeksem - 7 mdr.
Min datter som er 7½ mdr har fået børneeksem - ikke i voldsom grad, men alligevel, hun har især på brystkassen en del røde og tørre plamager og små tørre knopper på stræksiden af arme og ben.
Jeg har fået et hav af gode råd lige fra at give hende olie til forslag af alverdens cremer osv.
Jeg er på det rene med at hun skal smøres ind i creme for at holde huden fugtig og hel, men er der andet jeg kan gøre? har du erfaring med at en spiseskefuld olie om dagen kan hjælpe?
Er det en ide at få lavet en priktest hos lægen for på den måde at udelukke evt allergier.
Mange siger at jeg ikke skal give hende komælk, men det er vel ok medmindre hun er mælkeallergiker?
Og lige et tillægsspøgsmål:-)
Hun kravler ivrigt og godt (krydskravler), men nu er hun begyndt at rejse sig op af møbler og alt forhåndværende inventar og forsøger at gå (bl.a. ved at skubbe en puf (stor pude) foran sig.
Hun virker stærk nok i benene så er det fint nok at lade hende øve sig på gåningens svære kunst?
Mange hilsner herfra