Brev:
Min kæreste bliver mere og mere uinteresseret
7. juli 2016
Alder:
18 mdr.
Min kæreste bliver mere og mere uinteresseret
Hejsa Helen
Jeg ved ikke om dette er det helt rigtig forum, men nu giver jeg det et skud. 
Jeg er efterhånden ved at være temmelig frustreret, da jeg ikke kan finde ud af om det er mig der er helt galt på den og urimelig vedr. opdragelsen af vores søn. Det efterfølgende skal ikke læses som om jeg vil pege fingere af min kæreste, da det ikke er tænkt på den måde, men nok hurtig vil kunne fremstå sådan.
Jeg bor sammen med min kæreste og vores søn på 18mdr. Vi er begge sidst i 30’erne så burde være voksne :)
Mit helt store issue er, at det for mig virker som om min kæreste bliver mere og mere uinteresseret i os og vores hjem. Jeg føler min søn bliver mere og mere frustreret ligesom mig.
Da jeg har et temmelig krævende job, med svingende arbejdstider/nat arbejde og min kæreste for det meste kun har skiftende vagter om aften/nat, har vi forsøgt at deles om nattevagterne, i et forsøg på at vi begge kan få søvn nok. Min kæreste har ud over sit arbejde en ”hobby” som omhandler dyre velfærd/frivilligt arbejde, vil ikke gå i detaljer for at forblive anonym.
Problemet er nu at jeg føler denne hobby fuldstændig har opslugt hende og hun ikke prioritere noget i hjemmet mere andet end hendes hobby.
Nogen morgner når jeg står op, kan min søn stå og græde mens han bakker på døren til hans værelse, for at komme ud. Typisk vil kæresten ligge og sove ind på hans værelse, mens han damper rundt uden opsyn derinde. Jeg er flere gang kommet hjem, hvor hun ligger og sover på sofaen, mens han render frit rundt i huset uden at være under opsyn.
Hvis vi begge er hjemme, så er det næsten lige meget hvad hun gør, så hænger han i hendes bukseben og græder for at få opmærksomhed (ved godt det er normalt), men det underlig er at hvis jeg er alene med ham, så er det sjældent han pylre for at få opmærksomhed, fordi han hele tiden kan komme til mig og jeg er der for ham. Ved mig er hans pylre normalt mere grundet i at han er tørstig, træt osv. hvilket ret hurtigt kan fikses.
Når de står op om morgen vil hun typisk server noget mad for ham også snige sig ind på kontoret og lukke døren, for at lave hvad end det er hun laver på sin pc. Han kan så stå og skrige/banke på døren, indtil hun gider komme ud igen (jeg ved ikke præcist hvor længe han får lov til at være alene, men håber ikke vi snakker timer), når jeg kommer hjem om eftermiddagen, vil hans morgenmad så typisk stadig stå fremme, der er total rodet og ofte vil der også ligge mad flere steder, fordi han går rundt med det hvis man ikke spiser sammen med ham.
Når jeg har ham forsøger jeg altid på at få ham til at spise omkring klokken 18:00 også falder han normalt i søvn omkring klokken 20:00. Det hænder han vågner for at få en sut eller lige skal nusses lidt om natten også plejer vi at stå op sammen når han vågner mellem 6 og 7. Typisk vil han sove hos mig nogle timer i løbet af natten, fordi han står op og kommer over til mig. Vi har en seng på hans værelse.
Når vi står op, får han noget at spise og et bad inden vi tøffer vi i vuggestuen mellem 7 – 8, hvorefter jeg køre på arbejde.
Når kæresten har ham, virker det som et stort kaos, uden nogen form for systematik. Han kommer i vuggestue mellem 8 og 10, hun tager ham ofte med ud (der hvor hun arbejder frivilligt) når hun henter ham i vuggestuen også kommer de hjem mellem 20 og 22. Han vil så typisk sove og ryge i seng, men aner ikke hvor meget eller hvad han har fået at spise. Hvis de er hjemme og hun putter ham er det er stort gang skrål/skrig og hun er pisse sur fordi han ikke bare falder i søvn når hun ligger ham.
Nu er det så jeg efterhånden er i tvivl om det bare er mig der går i små sko. Men kan ikke finde ud af om jeg er helt galt på den, når det irritere mig grænseløst, at jeg skal betale alle udgifter, lege butler for hende og værst af det hele føler min søn bliver mere og mere frustrer, når han for længe køre efter kærestens ”rytme”.
Lidt kækt sagt føler jeg lige nu at jeg har 2 børn, min lille søn og min kæreste som opføre sig som i umoden teenager.
Hun skal ikke lave sig om for at tilfredsstille mig, for det er ikke en holdbar løsning, hvis hun forsætter som nu, så går vi nok bare fra hinanden, men det er der ikke meget at gøre ved. Jeg er nok mest interesseret i min søns ve og vel. Hvis jeg er helt galt på den og bare går i for små sko, må jeg jo arbejde på det. Men hvis hendes opførsel ikke er sund for ham og han risikere at komme til skade, fordi hun ikke holder opsyn med ham, så er det en helt anden snak, som jeg har meget svært ved at acceptere.
Hvis jeg nævner ovenstående for hende, så bliver hun vildt fornærmet/sur og begynder at græde, så det er næsten umuligt for mig at gøre noget. Hun er meget stædig og alt skal helst gøres som hun vil have det, uden hun dog gider prioritere at vedligeholde det efterfølgende.
Med venlig hilsen
Den frustrerede far 