Masser af sygdom

28. februar 2005

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Masser af sygdom

Hej Helen

Vi har en søn på 6 måneder. Vi er lidt bekymret for ham. Han har siden han var ca 5 uger været snottet on and off. Han har nu været forkølet i omkring en måned. Han har fået konstateret væske på det ene øre (af en ørelæge). Da han var 5 måneder havde han lungebetændelse, og nu synes vi han hoster meget igen.

Vi synes han er meget bleg og han virker ofte meget træt selvom han lige er vågnet fra en god og lang lur. Han er blevet kigget på af vores egen læge for ca en måned siden - han fandt ikke noget.

Han brokker sig meget og virker tit ikke rigtig glad. Om natten kan han tage nogle heftige grædeture og han sover næsten altid dårligt.

Han har haft ...

Annonce

... svært ved at komme af med sin afføring - vi har givet ham lidt sveske (ingen effekt) så han har fået lidt laktolose.

Hans feber går meget op og ned. Så har han 38.5, så 37.5 og så 37. og det har den gjort i ca en måned.

Af oplysninger kan siges at: han bliver ammet samt at han får grød 2 gange dagligt og vand i kop. Af vitaminer får han acd dråber og jern. Han får zoneteapi. Vi har hund og kat.

Nu har vi ligsom nået en grænse - vi synes bare det er så syndt for ham og også meget hårdt for os.

Vi har snakket om at få ham kigget på af en børnelæge. Ville det være en god ide? Hvad tror du det kan være? Kan du anbefale en god børnelæge?

Hilsen Thomas og Katja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"