Brev:
Kakaomælk til syg dreng på 9 mdr
29. december 2004
Alder:
9 mdr.
Kakaomælk til syg dreng på 9 mdr
Hej Helen
Jeg har en dreng på 9 mdr., som er syg af influenza på 3. dag.
Han har ret høj feber - 39,8 - og vi har været i kontakt med vagtlægen, som dog ikke mente, at høj feber skulle være et problem.
Han vil hverken spise eller drikke, og både egen læge og vagtlægen bliver ved at understrege vigtigheden af, at han får rigeligt med væske. Det ved vi naturligvis godt. Men vi kan jo ikke tvinge noget ned i halsen på ham!
Vi har prøvet med MME, sødmælk af kop, sukkervand, juice med vand, tynd saftevand - intet vil han have. Kun engang imellem kommer der lidt ned. Desuden prøver vi at give ham æblemos, for der må da også være lidt væde at hente. Ellers får han faktisk kun risgrød (færdigprodukt) - det er det eneste, som han kan spsie en lille smule af engang imellem - og der er jo også vand i.
Normalt får han kun sin mors hjemmelavede mad, som efterhånden er ret grov i konsistensen - men det dutter jo ikke, når man har ondt i halsen.
Min kæreste fik i eftermiddags den ide at prøve at købe kakaomælk til ham, og det drak han faktisk 100 ml af på flasken. Så har vi det begge sådan, at så skal han da have det - bare han får noget at drikke!
Men eftersom det er kakoskummetmælk, er det så ikke noget med, at der er for meget protein i, som nyrerne ikke helt kan bearbejde? Og må vi så overhovedet give ham det?
Hvis du har andre råd, er de meget velkomne!
På forhånd tak - med venlig hilsen Ermelin