Brev:
7 uger og forkølet
30. november 2004
Alder:
1 mdr.
7 uger og forkølet
Vores søn er blevet grundigt forkølet (startede for ca et døgn siden). (Jeg var forkølet for et par dage siden, må have smittet ham).
Han er meget pylret, klynker det meste af tiden (plejer ellers næsten altid at være glad), halvsover (er næsten aldrig rigtigt vågen og sover næsten aldrig tungt).
Derudover har han svært ved at spise fordi hans næse er ret stoppet (jeg har erstattet én amning med MME på flaske, det gik lidt nemmere). Han kan godt få vejret gennem næsen, men besværet.
Han har ingen feber.
Hvor bekymrede bør vi være og hvad kan vi gøre? Hvor ofte bør vi tage hans temperatur, er der grund til at kontakte læge, hvis det bliver værre, og er der noget vi kan gøre for at lindre eller hjælpe ham med at blive rask? Kan man sige noget om, hvor længe sådan noget plejer at vare ved for så små børn? Og hvad med amningen - har du råd til, hvordan vi kan få det til at glide lidt nemmere?
Det skal siges, at vi pt bor i Berlin (indtil februar) og derfor ikke er har tilknyttet sundhedsplejerske (men vi har læge hernede).
Med venlig hilsen,
Sune og Trine