Dårlig mave

19. februar 2013

Kategori:
Alder:
4 år, 8 mdr.

Dårlig mave

Hej Helen

Vores dreng har ofte dårlig mave, med afføring vekslende mellem tyndt "havregrødskonsistens" og hård mave. Ingen vandig diarre. Ind imellem er det normalt - nogle få dage hvorefter problemet er der igen. Det virker ikke som om han har ondt, det er sjældent han klager over mavesmerter.

Han er ellers frisk nok, ser dog lidt "klattet" ud med mørke rande under øjnene. Han har hostet og været snottet noget tid så tænker det måske skyldes det. Leger og spiser godt, dog kan det knibe lidt med grønsagerne, han bryder sig ikke meget om dem men får da gulerødder og hvad vi kan putte i fars retter o.l. Frugt går det fint med at spise. Han får også tit youghurt, og en daglig vitaminpille.

Den dårlige mave har stået på flere måneder, vi har været ...

Annonce

... ved lægen og han er blevet testet for orm, nogle bakterier i tarmen (ved ikke nærmere hvilke) og for glutenallergi.

Lægen mente han havde børneorm, og han har gennemgået behandling hvor vi gav 1. behandling for ca. en måned siden.
Synes ikke det gav nogen ændring i hans symptomer.
Han syntes ikke umiddelbart der var grund til at teste for andre mad allergier med de symptomer.

Han vågner af og til om natten og når ikke på toilettet fordi afføringen er tyndt i det - altså den her grød konsistens.

Vi er bekymrede for hvad det kan være, og for at det har stået på så længe nu.

Vi skal op at snakke med lægen igen men vil også gerne høre din mening - hvad kan det skyldes? Er der noget vi kan gøre mht hans kost eller andet?

På forhånd tak

Tullemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor