Brev:
Dårlig mave
19. februar 2013
Alder:
4 år, 8 mdr.
Dårlig mave
Hej Helen
Vores dreng har ofte dårlig mave, med afføring vekslende mellem tyndt "havregrødskonsistens" og hård mave. Ingen vandig diarre. Ind imellem er det normalt - nogle få dage hvorefter problemet er der igen. Det virker ikke som om han har ondt, det er sjældent han klager over mavesmerter.
Han er ellers frisk nok, ser dog lidt "klattet" ud med mørke rande under øjnene. Han har hostet og været snottet noget tid så tænker det måske skyldes det. Leger og spiser godt, dog kan det knibe lidt med grønsagerne, han bryder sig ikke meget om dem men får da gulerødder og hvad vi kan putte i fars retter o.l. Frugt går det fint med at spise. Han får også tit youghurt, og en daglig vitaminpille.
Den dårlige mave har stået på flere måneder, vi har været ved lægen og han er blevet testet for orm, nogle bakterier i tarmen (ved ikke nærmere hvilke) og for glutenallergi.
Lægen mente han havde børneorm, og han har gennemgået behandling hvor vi gav 1. behandling for ca. en måned siden.
Synes ikke det gav nogen ændring i hans symptomer.
Han syntes ikke umiddelbart der var grund til at teste for andre mad allergier med de symptomer.
Han vågner af og til om natten og når ikke på toilettet fordi afføringen er tyndt i det - altså den her grød konsistens.
Vi er bekymrede for hvad det kan være, og for at det har stået på så længe nu.
Vi skal op at snakke med lægen igen men vil også gerne høre din mening - hvad kan det skyldes? Er der noget vi kan gøre mht hans kost eller andet?
På forhånd tak
Tullemor