Brev:
Svamp på tungen
1. december 2011
Alder:
10 mdr.
Svamp på tungen
Hej Helen.
William har nu haft trøske/svamp på tungen siden han stoppede med pencilin for mellemørebetændelse. 4 uger næsten tror jeg.
Først prøvede jeg med danskvand - ingen effekt.
Så fik jeg brentan mundhulegel af lægen med besked om at smøre ham på tungen eller gi ham det på en ske 4 gange dagligt og at det så ville være væk i løbet af få dage. Sådan en tube varede ca 5 dage, men det har heller ik hjulpet. Så ventede jeg ca. 5 dage for at se om der skete noget eller om det gik væk af sig selv, men det var der fortsat uændret så jeg fik en ny tube, som jeg lige er blevet færdig med igår. Det har heller ik hjulpet :(
Han er ik meget få at jeg smører det på hans tunge, da han ik bryder sig om at få en finger så langt i munden...
Han har det kun på tungen, ik noget synligt i numsen og jeg har ik nogen symptomer på at ha det på mit bryst. Jeg spurgte dog på apoteket om jeg også skulle smøre mig med det på brystet eller om han kunne smitte mig (og mig ham osv) hvortil de svarede at det burde ik smitte, når han nu kom i behandling. og jeg behøvede ik smøre mig selv med det, kun hvis han var svær at gi det så ku han måske få det på tungen af at få bryst hos mig...
Ringede så til min egen sundhedsplejerske for at høre, hun sagde jeg sku regne med, at det i hvert fald tog en uge før det var væk og derefter sku fortsætte endnu en uge.
William bruger ik sut eller sutteflaske (heller ik nusseklud pt), så der er ik smittekilder der.
Har du forstand på det her Helen? :) Håber lidt du har nogle gode råd så jeg kan få bugt med det.
Han virker nu ik generet af det heldigvis :)
Min sundhedsplejerske sagde også jeg sku vaske alt legetøj osv på højest mulig temperatur som han kommer i munden. Det er jeg så i gang med nu, men det kan jeg jo ik gøre hver dag.... Han putter jo alt i munden :(
Min mor taler om at hun gav mig trøskesaft da jeg var lille og at det var effektivt... kan man stadig få dette? eller kender du til andre behandlinger (jeg evt kan kombinere med brentan mundhulegel 2 %)...
Med venlig hilsen
Karina