Brev:
Øjenkontakt - 1 mdr.
22. februar 2011
Alder:
1 mdr.
Øjenkontakt - 1 mdr.
Kære Helen
Hvor meget - eller hvor lidt øjenkontakt er det normalt, man har med en baby på 7 uger?
Jeg har svært ved at få øjenkontakt med vores dreng. Han kigger ikke på mig når jeg ammer. Når jeg skifter ham kigger han enten opad eller til siden. Fanger jeg endelig hans blik ved at holde hans hoved mellem mine hænder, så er det kun en brøkdel af et sekund. Jeg husker fra den ældste at han helt fra starten nærmest stirrede på os, f.eks. når han var i bad.
Min sp har sidst set ham da han var 3 uger og hun syntes han havde god kontakt - også til mig. Heller ingen bemærkninger til 5 ugers us hos lægen.
Jeg vil selvfølgelig bede min sp om at se på ham igen.
Hilsen Mig