Måske har hun ondt i maven - 9 mdr.

19. juli 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Måske har hun ondt i maven - 9 mdr.

Hej Helen.

Jeg har forsøgt, at finde svaret herinde men har nu valgt, at skrive da der ikke lige var et brev der svarede helt til Cecilies problemer.

For 4 dage siden. fik hun pludselig 39,4 i feber og sov en hel dag væk. Vi var ved lægen som sagde, at det nok var en virus.
Næste dag var feberen forsvundet som dug for solen. Hun sov godt nok meget, men det er vel naturligt efter en dag med høj feber.

I de sidste 2 dage har hun svinget meget i humør. Været pylret og helst ville være på armen. Indimellem har der overhovedet ikke været noget med hende og hun har leget glad på gulvet.

De sidste par aftener har ...

Annonce

... vi haft svært ved, at putte hende til natten. Hun har ikke spist meget gennem dagen (ca. en banan og lidt yoghurt) og har afvist den enkelte godnat-flaske hun stadig får.
Hun har efter et par timer vågnet og grædt inderligt.
I går lagde jeg mærke til, at hun spændte meget i maven som om hun havde ondt.

Mine tanker: At hun måske har haft ondt i maven de sidste dage.
Hun kommer af med afføring hver dag. og flere gange. det er store portioner og tyndt (ikke flydende). men hun spiser meget lidt i løbet af dagen.

Hvad tænker du? er jeg på rette spor eller kan der være noget jeg har overset??

Med venlig hilsen
Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder