Brev:
Sygdom efter børnehavestart
6. februar 2010
Alder:
9 mdr.
Sygdom efter børnehavestart
Kære Helen
Vores tvillingedrenge begyndte i børnehave i en alder af 6 måneder, da barselsperioden i Holland, hvor vi bor, kun er 12 uger.
De er der tre timer, to gange om ugen. De er der primært for at socialisere med andre børn, og lære at der er andre end mor og far, der kan passe på dem,
I de første 1.5 måned blev de syge, hver gang de havde været af sted. Forkølelse, influenza, virus, mavepine, osv. Vi tog dem derefter ud i 1 måned omkring jul for at give dem tid til at blive rigtigt raske igen. De havde næsten ingen appetit under deres sygdom, og de tog næsten ikke på i vægt.
Efter en god måned hjemme, startede de i børnehaven igen (2 x 3 timer per uge igen). De begyndte med det samme, at blive syge igen - og det har nu stået på i 1 måned mere.
Det er hårdt at se de to små kæmpe med forkølelser og sygdom igennem så lang tid, og jeg er i tvivl om det er det hele værd.
De har jo hinanden at lege med. Jeg synes bare, at det ville være godt for dem, også at lære andre børn at kende - og lære at indgå i en gruppe, som de jo er nødt til i børnehaven.
Jeg er imidlertid urolig for, om deres immunforsvar bliver svækket af al den sygdom. De tager heller ikke ordentlig på, når de er syge. I børnehaven vil de faktisk stort set aldrig spise noget.
Jeg vil sætte stor pris på din professionelle mening.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Michelle