Brev:
Vores ældste søn har fået konstateret mælkeallergi
11. januar 2010
Alder:
11 mdr.
Vores ældste søn har fået konstateret mælkeallergi
Hej Helen!
Vores ældste søn har fået konstateret mælkeallergi, og jeg tror også vores yngste på 11 måneder har det. Hun bliver stadig ammet og jeg indtager ikke mælk, da jeg heller ikke kan tåle det, men jeg spiser kalktabletter. Hvis jeg indtager mælk, får hun udslæt, forstoppelse og det virker som om hun får ondt i maven. Vågner om natten og skriger. Vi har en tid på sygehuset sidst i januar, men hvordan sikrer jeg mig at hun får det hun har behov for. Hun reagerer også på nutramigen/profylac. Neocate har jeg ikke prøvet, apoteket siger de skal bestille 4 hjem, som jeg så skal købe dvs. 2400 kr for noget hun måske ikke vil drikke.
I løbet af en dag, spiser hun rugbrød med forskelligt pålæg, boller med pålæg, varm mad som vi andre får, og frugt og skorper mm. Indtil for en uge siden også havregrød lavet på vand. Smør bliver erstattet med en mælkefri, og når jeg laver mad er det også mælkefrit. Hun bliver ammet nogle gange i løbet af dagen, men jeg regner med at stoppe her ved et år, men hvad skal hun så have at drikke? Nu får hun risdrik til hendes rugbrød og ellers vand. Er lidt bekymret for om hun får det hun har behov for, når hun nu ikke får mælk?
Med venlig hilsen
den bekymrede mor