Polypper og lægebesøg

22. august 2009

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Polypper og lægebesøg

Kære Helen

Vi har nu været til kontrol hos ørelægen med vores datter.

Han siger, at hun fortsat har væske på mellemørerne og at hendes polypper måske burde fjernes - for at det måske kan afhjælpe både det og forkølelsen.

Umiddelbart skal der ikke lægges dræn - idet hun kun en enkelt gang har haft mellemørebetændelse, men altså kun fjernes polypper. Jeg synes ikke det er en rar tanke - på grund af operationen. Er samtidig også i tvivl om, hvorvidt det har den ønskede effekt. Synes man hører så meget?!?

Vi er indkaldt til en forundersøgelse på sygehuset den 3/9, hvor vi skal drøfte hvad der skal gøres.

I den forbindelse gruer jeg for det. Der står at undersøgelsen kan vare i op til to timer. Vi har fået ...

Annonce

... en tid kl. 11 - og hun plejer at sove fra 12-14 ca. Så det er jo i første omgang ikke så godt. Men det værste er næsten, at hun er blevet helt skrækslagen overfor læger. Det gælder både vores egen praktiserende læge og ørelægen. Sidst måtte hun holdes af tre mand, fordi hun skreg og vred sig og klamrede sig ind til os. Det starter allerede når hun ser dem.

Jeg synes tanken om, at hun nu først skal vaccineres på torsdag og derefter skal udsættes for en måske 2 timer lang undersøgelse om 10 dage er svært overskueligt. Herefter følger jo formentlig også operation og undersøgelser efterfølgende. Det er synd for hende og svært for os.

Er der noget jeg kan gøre for at ændre det/gøre det bedre?

Mange hilsner

Tene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder