Brev:
Mangler en testikel
26. januar 2009
Alder:
9 mdr.
Mangler en testikel
Hej.
Min dreng på ni måneder fik ved fødselen, en- og femugersundersøgelsen konstateret, at han havde begge testikler i pungen (vi fik i hvert fald ikke andet at vide).
Til femmånedersundersøgelsen (en anden læge end ved de andre lægeundersøgelser) fik vi dog at vide, at lægen ikke kunne finde den ene testikkel, og hun mente han har elastiktestikler. I går prøvede vi at finde testiklerne igen lige efter et varmt bad, da elastiktestikler sigest at gemme sig når det er koldt, og hellere ikke da kunne vi finde mere end en.
Vi har læst noget på tekst-tv om at testikler der ikke er faldet ned skal opereres inden barnet fylder et år, og at det er meget lange ventelister, så vi er ved at være lidt bekymrede nu.
Ved du noget om elastiktestiker og hvad der bør gøres ved det? Lægen sagde ikke så meget, og de steder jeg læser om det står der forskellige ting.
Bør jeg få en tid hos lægen for at høre hvad der skal gøres, eller kan det vente til 12-månedersundersøgelsen?