Brev:
Aftenputning - 19 mdr.
18. juli 2008
Alder:
19 mdr.
Aftenputning - 19 mdr.
Hej Helen.
Jeg har brug for nogle råd.
Viktoria er nu blevet 19 måneder, og alt går rigtig godt. Hun er ved at blive en lille "krudtugle" som skal pille i alt, klatre på alt og har lidt svært ved at høre efter, hvad der bliver sagt.....
Mit spørgsmål går på aftenputning.
Måden vi putter hende på nu, foregår således:
Vi tager hende med op på 1. sal ind i vores soveværelse, hvor vi læser nogle bøger, synger sange og lidt forskelligt. Efter noget tid kommer hun ind på sit værelse og op i sin seng. Hun lægger sig ned og tumler lidt rundt. Hun siger ikke en eneste negativ lyd. Hun snakker bare lidt og efterhånden, falder hun i søvn. Det tager ca. 1/2 time for hende at falde i søvn, og enten bliver jeg eller hendes far hos hende til hun sover. De sidste to dage har hun selv taget en bamse med ind i sengen. Det har hun ellers aldrig gjort før.
Hvordan og hvornår tror du vi kan gå fra hende inden hun sover? Hvis vi gør det nu, bliver hun meget ked af det.
I princippet kan vi sagtens blive hos hende, men det ville være rart nok at kunne gå fra hende lidt før.
Vi skal sikkert ikke klage, når hun er så god til at falde i søvn uden gråd eller noget.
Venlig hilsen
Joan