Aftenputning - 19 mdr.

18. juli 2008

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Aftenputning - 19 mdr.

Hej Helen.

Jeg har brug for nogle råd.
Viktoria er nu blevet 19 måneder, og alt går rigtig godt. Hun er ved at blive en lille "krudtugle" som skal pille i alt, klatre på alt og har lidt svært ved at høre efter, hvad der bliver sagt.....

Mit spørgsmål går på aftenputning.

Måden vi putter hende på nu, foregår således:
Vi tager hende med op på 1. sal ind i vores soveværelse, hvor vi læser nogle bøger, synger sange og lidt forskelligt. Efter noget tid kommer hun ind på sit værelse og op i sin seng. Hun lægger sig ned og tumler lidt rundt. Hun siger ikke en eneste negativ lyd. Hun ...

Annonce

... snakker bare lidt og efterhånden, falder hun i søvn. Det tager ca. 1/2 time for hende at falde i søvn, og enten bliver jeg eller hendes far hos hende til hun sover. De sidste to dage har hun selv taget en bamse med ind i sengen. Det har hun ellers aldrig gjort før.

Hvordan og hvornår tror du vi kan gå fra hende inden hun sover? Hvis vi gør det nu, bliver hun meget ked af det.

I princippet kan vi sagtens blive hos hende, men det ville være rart nok at kunne gå fra hende lidt før.
Vi skal sikkert ikke klage, når hun er så god til at falde i søvn uden gråd eller noget.

Venlig hilsen
Joan

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien