Brev:
Frustreret over mad og søvn
19. maj 2008
Alder:
2 mdr.
Frustreret over mad og søvn
Hej Helen.
Ja nu skriver jeg igen...jeg er dybt frustreret og ked af det. Jeg syntes ikke at der er noget som helst der fungerer....Jeg har skrevet til dig ang mængde af mme til min snart 2 mdr dreng, da han ikke vil tage så forfærdeligt mange ml ad gangen, det er dog blevet lidt bedre, men det tager tid for ham at spise op til 1 time, vi bliver nemlig nødt til at holde pauser for at han vil spise mere... ydermere kan jeg ikke få ham til at sove om dagen og det ender med at han er meget pylret om aftenen og aftenmåltidet bliver med gråd. Spiser ca. hver 3-4 timer, 6 måltider i døgnet.
Eks. på spisetider og søvn:
kl. ca. 05.30, han vågner og piver lidt men ikke direkte gråd, han får mad og her spiser han måske kun 120 ml. Dette bekymrer mig at han efter næsten 7 timers søvn ikke er skrup sulten.
Når klokken så er 7.00 ca. puttes han igen og her kan han indimellem godt sove 1-1½ time, dog med afbrydelser, han grynter eller presser.
kl.ca 09.-09.30 spiser igen og her er han begyndt at tage ml 160-180 ml, dog med pauser og pusling.
Efter ca. 30-60min samvær (snakke, pludren) begynder han at gnide øjne og så kan jeg se det er tid til lur, nu er klokken 10.30. Jeg putter ham i barnevognen og stiller ham ud. Klokken 11.30 vågner han og jeg giver sutten og putter ham lidt, men der går ikke længe før han vågner igen og igen. Jeg kan se han stadig er dødtræt. Tager barnevognen ind og putter ham lidt igen, nusser ham og han falder i den lette søvn. Men efter 15 min vågner han igen. Det samme sker efter middag, her forsøger jeg igen...og igen sidst på eftermiddagen.
Efter aftenmåltidet som ligger ca. kl.20.30-21.00 bliver han lagt og han sover så til næste morgen kl. 05.00-05.30 i et stræk. Dette betyder at han er meget vågen, nogle dage kan han godt småblunde indimellem, men det er da ikke godt med al den hakket søvn, tager han skade af det?
Jeg kan ikke lade være med at bekymre mig og han har faktisk aldrig villet sove lange lure siden han blev født. Jeg syntes at jeg ikke rigtig kan nyde ham og fokuserer meget på hans søvn og mad, og så bliver det hele negativt. Og jeg tror da også at han kan mærke det på mig.... men hvad skal jeg gøre???
Bella