Frustreret over mad og søvn

19. maj 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Frustreret over mad og søvn

Hej Helen.

Ja nu skriver jeg igen...jeg er dybt frustreret og ked af det. Jeg syntes ikke at der er noget som helst der fungerer....Jeg har skrevet til dig ang mængde af mme til min snart 2 mdr dreng, da han ikke vil tage så forfærdeligt mange ml ad gangen, det er dog blevet lidt bedre, men det tager tid for ham at spise op til 1 time, vi bliver nemlig nødt til at holde pauser for at han vil spise mere... ydermere kan jeg ikke få ham til at sove om dagen og det ender med at han er meget pylret om aftenen og aftenmåltidet bliver med gråd. Spiser ca. hver 3-4 timer, 6 måltider i døgnet.

Eks. på spisetider og søvn:

kl. ca. 05.30, han vågner og piver lidt men ikke direkte gråd, han får mad og her spiser han måske kun 120 ml. Dette bekymrer mig at han efter næsten 7 timers søvn ikke er skrup sulten.
Når klokken så er 7.00 ca. puttes han igen og her kan han indimellem godt sove 1-1½ time, dog med afbrydelser, han grynter eller presser.

kl.ca 09.-09.30 spiser igen og her er han begyndt at tage ml 160-180 ml, dog med pauser og pusling.
Efter ca. 30-60min samvær (snakke, ...

Annonce

... pludren) begynder han at gnide øjne og så kan jeg se det er tid til lur, nu er klokken 10.30. Jeg putter ham i barnevognen og stiller ham ud. Klokken 11.30 vågner han og jeg giver sutten og putter ham lidt, men der går ikke længe før han vågner igen og igen. Jeg kan se han stadig er dødtræt. Tager barnevognen ind og putter ham lidt igen, nusser ham og han falder i den lette søvn. Men efter 15 min vågner han igen. Det samme sker efter middag, her forsøger jeg igen...og igen sidst på eftermiddagen.

Efter aftenmåltidet som ligger ca. kl.20.30-21.00 bliver han lagt og han sover så til næste morgen kl. 05.00-05.30 i et stræk. Dette betyder at han er meget vågen, nogle dage kan han godt småblunde indimellem, men det er da ikke godt med al den hakket søvn, tager han skade af det?

Jeg kan ikke lade være med at bekymre mig og han har faktisk aldrig villet sove lange lure siden han blev født. Jeg syntes at jeg ikke rigtig kan nyde ham og fokuserer meget på hans søvn og mad, og så bliver det hele negativt. Og jeg tror da også at han kan mærke det på mig.... men hvad skal jeg gøre???

Bella

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi