Brev:
Sove om dagen - hvor længe?
30. marts 2008
Alder:
3 mdr.
Sove om dagen - hvor længe?
Hej
Min søn på 3 måneder får sig som regel en middagslur midt på dagen uden for i sin barnevogn. Han sover fint om natten afbrudt af amninger, og de øvrige lure tager han måske 1-2 af en halvtimes varighed indenfor hhv. morgen og eftermiddag. Til middagsluren tager han sig dog som regel en ordentlig skraber, hvilket selvfølgeligt er skønt, da jeg rigtigt kan få noget fra hånden eller slappe lidt af for mig selv. Jeg er dog i tvivl om, hvor længe jeg skal lade ham sove.
Han sover gerne tre timer og nogle gange mere. Efter tre timer begynder jeg ofte at blive en smule urolig og kigge lidt mere til ham for at se, om han nu også har det godt. Skal jeg bare lade ham sove alt det ham vil, eller er der grænser for, hvor lang middagsluren bør være?
Han kommer i seng mellem kl. 20.00 og 21.00 alt efter hvornår, han falder til ro og vågner ved 6-7 tiden.
Tak for en god brevkasse.