Brev:
Falde i søvn af sig selv og små lure om dagen
10. marts 2008
Alder:
3 mdr.
Falde i søvn af sig selv og små lure om dagen
Hej Helen,
Vi har fået en skøn datter på snart 3 mdr. Fra start har hun sovet i vores seng, da hun nægtede at sove i hendes vugge. Vi har nu "øvet" at sove i vuggen (liften ligger i vuggen) og det går rigtig godt. En lettelse for min kæreste og jeg.
Jeg går gerne ind med hende i vores seng, med dæmpet belysning og ammer. Det skal siges at jeg ikke kan amme fuldt pga. en brystreduktion. Efter amningen bliver hun suppleret med MME. Hun ligger puttet ind i hendes dyne mens hun spiser. Den eneste måde jeg kan lægge hende fra mig, er hvis hun falder i søvn mens jeg ammer og giver flaske, ellers ligger hun med store øjne i liften og det er bare et spørgsmål om tid før vi kan tage hende op og ligge hende til mit bryst igen.
Mit spørgsmål går på, hvordan kan vi lægge hende til at sove uden hun nødvendigvis snorksover først? Det ville være rart at min kæreste også kan lægge hende i seng.
Vi har prøvet med sut, alle former vi har kunne finde. Det passer bare ik damen at ha sådan en fætter i munden, kun mors bryst dur! (lidt hårdt for brysterne også)
Om dagen har hun afkortet alle hendes lure.
En dag ser typisk sådan ud:
Vågner ml. 7-8 spise, pusle og evt. lidt leg, men er normalt hurtig træt igen og tager ca. 8.30 formiddagslur, plejer at sove 3 timer, men sover nu kun 1 times tid. Derefter spise, pusle og lege.
Er som regel træt igen ved 11-12 tiden og vi ligger hende ud igen, igen sover hun 1 times tid. Igen spise, pusle og lege. Tager en eftermiddagslur ved 14-15 tiden, igen 1 times varighed.
Resten af eftermiddagen og aftenen er hun meget urolig, men falder til ro så snart hun bliver lagt til brystet eller vi går rundt med hende på armen. Så står den på powernaps på omkring 10-15 min, dog ind imellem lidt leg hvis hun gider, ellers vil hun bare hænge på armen.
Puttes omkring kl 20, men sover først ved 21 tiden. Hun vågner som regel ved 2 tiden og får mad. Så om natten er hun rigtig god.Hun spiser som regel hver 3. time, men lidt hyppigere om aftenen, gerne hver anden time (kl. 18 og 20).
Jeg ville jo så gerne at den lille prinsesse fik lidt mere sammenhængende søvn om dagen, men ved ik om jeg forlanger for meget...?? Ellers er hun jo en skøn og glad pige og vi nyder jo hvert øjeblik med hende (også de lidt hårde stunder, men de følger jo med)
Puha en smøre, håber det er til at forstå...
Jeg håber du har et par fif vi kan gøre brug af.
På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Helle