Det er svært med den søvn

24. januar 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Det er svært med den søvn

Hej Helen

Det var begyndt at gå rigtig godt at sove om natten efter at jeg begyndte at svøbe min søn - med hjælp af føntørren kørende ( har nu investeret i cd..) han faldt til ro med det samme og jeg kunne lægge ham i vuggen hvor han selv faldt i søvn efter et par minutter.

For lidt over en uge siden begyndte han at have skrigeture om aftnen igen hvor han virkede overtræt, og det var svært at svøbe ham efter et par forsøg lykkedes det for det meste ved 23 tiden. og så tog han et stræk fra 23- til 4-5 tiden. og igen ved 6-7 tiden.

For at undgå at han blev så overtræt har vi prøvet at få ham til at sove en ekstra lur ved 20 tiden, med barnevognen (inden succes) med viklen (virkede - men kun hvis jeg gik rundt hele tiden og det er for hårdt når det er det eneste tidspunkt jeg lige kunne slappe af) de sidste 3 dage har vi svøbt ham allerede kl 20 - hvor han faldt i søvn med det samme - tager så en lur på 1/2 til 1 time. og virker ikke utilfreds og det er ikke noget problem at svøbe ham igen ved 22-23 tiden igen, men nu vågner han hele tiden om natten.

Han vågner første gang ca kl 1 og derefter alt fra 1/2 time til 2 timers mellemrum efterfølgende. Jeg skal gå rundt med ham for at trøste eller amme ham (spiser kun i kort tid) har også prøvet at ligge med ham - virker heller ikke. (han ligger i en åben vugge på siden af sengen) virker ikke til at han sover særligt tungt - kan godt vågne når jeg kommer ind i soveværelset og lyset fra stuen kommer ind..

Om dagen kommer han ud i barnevognen ca kl 9 hvor han falder i søvn med det samme og tager normalt en lang lur på ca 3 timer - et par gange har jeg været ude og ae ham på kinden efter de 3 timer, men der sover han ...

Annonce

... meget tungt. De sidste par dage er han ikke rigtig vågnet når han er kommet ind og vil gerne sove med det samme igen. (normalt er han vågen i ca 2 timer)
så sover han ca fra 14 til 16.30 (igår kun til kl 15 hvor han resten af dagen kun sov fra 16.30 til 17 og 20-20.30)

Vi kan ikke trøste ham med sut - skubber den ud med tungen - bliver tit sur når vi prøver. Vi prøver når han er i godt humør. Bliver mere ked af det når han er ked. Da han var helt lille ville han gerne tage den en gang imellem men vi gjorde det ikke så tit da han ikke kunne holde på den, men lige nu ville det være rart hvis man kunne trøste ham, da det virker til at nogle gange sutter han ved brystet bare for at sutte for at sutte og bliver helt forskrækket, når mælken står ud af brystet.

Han tager godt på vejer nu 6 kg og er 60 cm (8 uger) han var 5,6 og 59 cm ved 6 uger

Desuden har jeg prøvet et par gange ikke at svøbe ham men så ligger han og fægter rundt med armene og vågner endnu mere

Han er en glad dreng smiler og pludre rigtig meget og græder faktisk kun om aftenen og natten. Når jeg tænder lyset om morgenen er han et stort smil og får først mad ca 1 1/2 time efter han er vågnet ca 2-3 timer efter han spiste sidste gang.

Jeg har svært ved at få ham til at bøvse opgiver om natten og tit om aftnen (om aftenen har jeg oftest prøvet i næsten en time) og nogle gange virker det til at det er det der irritere ham. Har prøvet at tage ham op og få ham til bøvse når han bliver urolig men så bliver han mere utilfreds.

Kan det være noget andet der irritere ham?

Det var en lang smørre - håber du kan holde styr på det. Har du et forslag til noget vi kan ændre? Hvordan kan man få ham til at tage sutten?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!