Brev:
Gråd når han skal puttes i løbet af dagen
2. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Gråd når han skal puttes i løbet af dagen
Hej Helen
Godt nytår og tak for de mange brugbare indlæg i din brevkasse, som ofte kan give svar på mine spørgsmål.
Andreas er nu 4 mdr og 10 dage, og trives i store træk. Der er stadig lidt problemer med hård mave, især nu hvor han er begyndt at få lidt grød. Han får grød hver formiddag, risgrød som jeg selv laver med lidt grøntsagsmos blandet i.
Problemet opstår i det øjeblik han skal ud og sove…. Andreas har altid elsket sin barnevogn og er slet ikke til at få til at sove indendørs i løbet af dagen. Han ligger i voksipose med sin sovebamse, sit sædvanlige tøj + uldhue, vanter og tynd uldcardigan. Han virker dejlig varm, når jeg tager ham op, men ikke overvarm.
Efterhånden har det udviklet sig sådan, at når jeg lægger ham på voksiposen og begynder at klæde ham i sweater osv, begynder han at græde og ”skælde ud”(mest gråd), og det bliver bare mere og mere. Græder hele vejen ud i barnevogn, hvor jeg kører ham frem og tilbage et par få min, hvorefter han sover. Når han vågner, græder han igen, også selvom jeg tager ham op af barnevogn, først når han er ude af voksi og sidder hos mig, holder gråden og ”skælderiet op”. Han vågner ofte undervejs i sin søvn og græder, men de fleste gange hjælper et par få minutters rokken med barnevogn (disse opvågninger undervejs er ikke nyt, men har taget lidt til på det sidste)
Mange kommenterer på det, og mener bl.a at det er fordi han ikke er træt. Det tror hans mor bare ikke rigtig på, for han gnider øjne og gaber.
Hvad angår søvn ser hans døgn sådan ud for tiden:
Sover 19.30 – ca midnat
Sover igen 00.30 – 05.00
Sover, hygger i sin eller vores seng 05.30 – 07.00
Sover formiddagslur 09.00 – 10.00 (10.30 indimellem)
Sover eftermiddagslur 12.30 – 14.30
Sover sen eftermiddagslur 16.30 – 17.15
Dette er hans søvn på en god dag, ellers mindre…
Hvad kan jeg gøre for at vende stemningen omkring putning til barnevogn. Det skal tilføjes, at Andreas HADER at få tøj (huer osv) på og er en lille meget opmærksom dreng, der til tider har svært ved at lukke fra og slappe af, selvom vi forsøger at hjælpe ham til det.
På forhånd tak.
Mie og Andreas