Brev:
Min dreng vil ikke sove om dagen - 3 mdr.
13. september 2007
Alder:
3 mdr.
Min dreng vil ikke sove om dagen - 3 mdr.
Hej Helen
Jeg behøver virkelig et par gode råd.
Min søn er 3½ måned gammel og vil slet ikke sove om dagen. Om natten sover han ca. fra kl 20.30 og til kl. 05.00, hvor han får sit første måltid, så det er jo rigtig fint, syntes jeg.
omkring kl. 9 får han sin næste flaske (jeg gik over til modermælkserstatning for 2 uger siden, så det er kun det han får nu).
Efter hans flaske kl. 9 plejer han at være meget træt og jeg forsøger at putte ham. Tit lykkes det mig at få ham til at sove, men han sover næsten aldrig mere end 10-15 min og så er han vågen og begynder at græde.
Jeg putter indenfor, da min egen sundhedplejerske mente at han måske ikke kunne lide sin barnevogn, men jeg syntes det er det samme problem inde.
I lang tid har jeg kørt tur med ham og han er faldet i søv, men stadig vågnet 10-15 min efter at barnevognen stod stille.
Jeg syntes han græder meget i løbet af dagen og jeg er bange for at det er fordi han ikke sover nok.
Men hver gang jeg prøver at putte ham i løbet af dagen er det det samme med kun få min søvn.
Hvad kan jeg gøre, for det er virkelig hårdt at han ikke vil sove og at jeg ikke kan få sovet.
Håer du kan hjælpe.
Helle