Blandet landhandel

25. juni 2007

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Blandet landhandel

Kære Helen

Nu går det - tit - bedre med min datters søvn. Over de sidste tre ugers tid, har hun faktisk to nætter sovet fra 20 - 06, andre nætter har vi skullet ind og give sut en gang eller to, og det er endda lykkes os at hente hende ind i vores seng ved 5 tiden, hvor hun så har sovet halvanden times tid til. Men KUN hvis hun får lov at have hånden i munden på en af os - det er egentlig pudsigt, ikke? Der er selvfølgelig stadig helt håbløse nætter, men det er ikke så udsigtsløst som jeg tidligere har følt.

Søvnen blev bedre præcis fra den dag hun satte sig op. Jeg har aldrig stablet hende op, men ventet på, at det kom af sig selv, så det var en stor forandring for hende. Du havde forklaret, at der tit sker noget med søvnen, når de kan kravle, men det at sætte sig op er jo lidt de samme takter.
Hun er superivrig efter at komme fremad, og det gør hun ved at krybe afsted på maven. Jeg er så ivrig efter, at hun skal kravle 'rigtigt', tænk hvis det kunne give os endnu bedre nattesøvn... Hun sætter sig op, kommer ned på maven igen, og triller lystigt afsted. Men intet tyder på, at hun overvejer at kravle. ...

Annonce

... Hun har været oppe og stå og vippe frem og tilbage, men det er snart længe siden. Når hun står på alle fire ender det altid med, at hun sætter sig op i stedet.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende med at lære at kravle?

Og et helt andet spørgsmål: Min datter er ligeså aktiv på puslebordet som alle andre steder. Jeg kan slet ikke styre hende. Derfor pusler jeg hende mest på gulvet. Bør jeg tage 'diskussionen' om at ligge stille med hende? Det føles som om hun er for lille til at forstå hvad jeg vil... Hvad synes du?

Så er der lige putning. Min datter er ude over den værste seperationsangst, omend hun er mere morsyg end nogensinde. Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre når jeg putter hende. Hvis jeg går, så græder hun i vilden sky. Hvis jeg bliver virker det som om jeg forstyrrer hende, så det tager rigtig lang tid før hun sover. Jeg har prøvet at gå frem og tilbage, men er hun først begyndt at græde, så bliver hun ligesom ved. Hvordan mon jeg bedst kan gøre? Jeg har nogen aftener brugt rigtig, rigtig lang tid på at putte, så jeg glæder mig lidt til at få styr på putningen.

Bedste hilsener fra Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor