Sovevaner - igen...

22. juni 2007

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Sovevaner - igen...

Kære Helen,

Ja, når den ene ting "kører" så er der noget andet som går i stykker...

Vores dreng er nogenlunde god til at falde i søvn om aftenen efterhånden, og vi er også selv blevet bedre til at være konsekvente omkring aftenputningen :o)

Til gengæld er dagsrytmen fuldstændig gået i stykker!!! Og jeg er ved at være en god frustreret og ked af det mor..

Christian vil død oh pine ikke sove i sin barnevogn! Han er selvfølgelig i en alder, hvor der sker enormt meget og han vil helst ikke gå glip af noget; men indtil for 14 dage siden kunne jeg lægge ham ca. kl 9 og kl 14 uden nogen problemer - et par tril med vognen og han sov.

Nu sover han stort set ikke i løbet af dagen - på en god dag 2 timer, 1 om formiddagen og 1 om eftermiddagen. Han ...

Annonce

... vender sig, sætter sig op, vrider sig, græder, klynker og skriger.

Han har selvfølgelig sele på, og jeg vender ham igen igen, for ellers er han jo helt "viklet ind" eller begynder at kravle op ad kalechen (det lille stykker selen tillader)

De sidste par dage har jeg stået og holdt i hånd i næsten en halv time, for at han ikke skulle vende sig og det han ellers kan finde på; men det duer ikke.. I dag har han kun sovet 45 minutter, og jeg har endnu en gang måtte give fortabt... Har lige stået med ham derude i en time, og nu kan jeg bare ikke mere. Jeg er træt, ked af det og super frustreret

Jeg kan ikke hænge noget for vognen mere (en stofble eks) eller putte hans dækken på (eller dyne for sags skyld) - han sparker og river det hele af

God råd - tak :o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!