Brev:
Uro i benene ved puttetid
18. december 2023
Alder:
15 mdr.
Uro i benene ved puttetid
Hej Helen,
Tusind tak for dit grundige og hurtige svar! Vi skrev forleden om vores søvnterrorist og er gået igang med din opfordring til putterutine.
Vi har nu prøvet det 3 nætter og er meget opsat på at forsætte med dette.
Vi har dog et spørgsmål når vi forsøger at lægge os med ham i sengen for st putte ham.
Ham vil absolut ikke “ligge” med os - hvis vi forsøger at holde ham liggende, bliver han meget sur først og til sidst enormt ked af det.
Så vi har forsøgt med at lade rode lidt rundt i vores seng.
Han begraver hurtigt hovedet i dyner og puder, imens benene farer rundt, indtil han nærmest står på hovedet. Dette forsætter og forsætter imens vi forsøger at nusse ham, sige “sove sove”, “shhhh”.
På et tidspunkt vælter han ned og ligger lidt mere roligt, men benene kører stadig og sparker roligt, men konstant.
Dette forsætter, men bliver dog mere og mere “træt”. Og lige som man tænker; “nu falder han nok i søvn”, så rejser han sig op, har helt åbne øjne og vil kravle videre.
De sidste aftener har denne putterutine taget 1t15m-1t45m, hvor vi til sidst har måtte tage ham i vores hænder og vugge han og så sover han relativt hurtigt efter (10-25 min). Så i alt, altså 1,5-2,5 times putning.
Vi har brug for et råd denne konkrete situation - kan du hjælpe os videre?
Det hjalp os enormt meget at få en plan fra dig - ihverfald lyste det en vej op, som efterhånden var blevet ret så mørk.
Desuden har han da sovet hele natten, de sidste par dage, lige indtil at vi har vækket ham om morgenen.
Så dette er allerede en kæmpe forbedring (7-9-13 :) )
Med venlig hilsen
Søvnterroristens forældre :)