Vil ikke sove i barnevogn del 3

15. september 2023

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vil ikke sove i barnevogn del 3

Kære Helen

Nu skriver jeg desværre allerede igen.

Siden mit sidste brev for ca to uger siden, har jeg øvet barnevogn til middagsluren på din foreslåede måde. Dvs svøbt, ammet og lagt i barnevogn, forsøgt to gange, og derefter overgivet mig til slyngevuggen.

Der er absolut ingen fremgang. Enten vågner han helt op, og virker frisk, hvor det er umuligt at få ham tilbage i søvnen før efter en time (hvor jeg så bruger slyngevuggen), ellers vågner han febrilsk og meget ked, hvor jeg kun kan berolige ham ved at ligge ham til brystet. Når jeg har forsøgt anden gang, kan jeg oftest ikke få ham til at sove igen, og der går som minimum en time, før jeg kan putte ham i slyngevuggen. Hvis jeg ikke bruger barnevognen anden gang ...

Annonce

... (har jeg prøvet de sidste pr dage), så kan jeg sagtens lægge ham i slyngevuggen - blot for at nævne, at det ikke er fordi, han ikke er træt. Jeg gør præcis det samme op til - svøbt, ammet og lagt.

Jeg er der nu, hvor jeg simpelthen ikke tror, at jeg når nogle vegne på denne måde. Jeg føler bare, at jeg ødelægger timer og søvn. Jeg føler, at jeg skal gøre noget andet for, at han forstår.. enten skal jeg vente til han er ældre, og håbe, at jeg kan lykkes med at gå ham i søvne, når han kan sidde op i barnevognen. Ellers skal jeg gå all-in nu, og KUN bruge barnevognen. Det vil resultere i nogle frygtelige dage, både for ham og jeg, men måske kan det ende godt? Hvad tænker du?

På forhånd tak for hjælpen.

Mange hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder