Når han skal sove ude

21. februar 2023

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Når han skal sove ude

Hej Helen

Jeg har en søn på snart 15 måneder. Han sover ikke særlig godt om natten (har jeg tidligere skrevet et brev omkring), men vi får det til at fungere.

Mit spg denne gang går på, når vi skal hjem til venner og familie til middag ift. hans putning. Lige nu tager vi oftest hjem ved 19-tiden for at putte ham i egen seng, men i nogle særlige tilfælde (fødselsdage og lignende), kunne det være rart, at vi kan forlænge aftenen lidt. Og det vil jeg selvfølgelig gerne gøre på hans præmisser, men jeg er i tvivl om den bedste metode hertil.

Umiddelbart tænker jeg, at klapvognen er den letteste ...

Annonce

... løsning: han falder hurtigt i søvn, men kan selvfølgelig risikere at vågne hurtigt, fordi kroppen tror, at det bare er en lur. Alternativt skal jeg forsøge at putte ham i en seng, der hvor vi er, men er i tvivl, om han vil acceptere de ukendte omgivelser og falde i søvn. Og så vil han jo altid skulle vækkes, når vi skal hjem igen..

Har du nogle gode råd til, hvordan man får det til at lykkes bedst de få gange, som det handler om? Eller skal vi bare acceptere, at aftenerne slutter tidligt i øjeblikket, så han kan puttes i egen seng?

Ser frem til at høre fra dig :-)

Med venlig hilsen
Nikoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"