17 mdr står tidligt op - part III

19. januar 2022

Kategori:
Alder:
17 mdr.

17 mdr står tidligt op - part III

Kære Helen

Tak for dine svar.

Vi har nu forsøgt at putte tidligere hver morgen en periode som du har foreslået, men det er ikke muligt at putte ham før han har været vågen ca. 2 timer. Selvom vi skærer 15 min af gravist, men han er ikke træt nok. Desuden er det en svær øvelse i dagligdagen når vi skal aflevere i vuggestue og videre på arbejde.

Nu vækker vi ham simpelthen fra begge daglige lure, selvom jeg synes det er svært. Så han får ca 1 1/2 om morgenen fra ca 7-8.30 og ...

Annonce

... igen 1 1/2 time fra ca 12.30-14. Det fungerer fint på den måde at han helt konsekvent tager 30 min mere om natten nu, han vågner nærmest hver morgen på slaget 4.30🙏 Hvilket er luksus. Vi vil jo dog gerne at han vågner endnu senere.

Synes du det giver mening at skære ham ydeligere ned i hans daglige søvn, til fx 2-2 1/2 time (istedet for 3) - og håbe han lægger det til om natten. Han virker frisk og glad i dagtimerne selvom vi vækker ham.

Mange hilsener
De trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin