Voldsom gråd og strider imod om natten

23. november 2020

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Voldsom gråd og strider imod om natten

Hej Helen,

Vi har en knægt på nu 1år, og vi har siden han blev 4 måneder døjet med voldsom gråd om natten. Han får aftensmad 17-17:30, kommer i bad ca 30 min senere og bliver puttet kl 19, her oplever vi lidt gråd men slet ikke så høj grad som om natten...

Helvede bryder løs mellem 21-23 her er det så voldsom en gråd at han bare svejer ryggen, strider imod, vil ikke have sutten og tårerne pibler ud af ham, ja intet hjælper ikke her.

Vi har været ved ørelæge, der er intet i vejen, jeg har flere gange påpeget det ved lægen men de tager det ikke alvorligt og siger der ikke er noget, fordi de ser ham om dagen som en super glad dreng. Der er heller ikke noget om dagen ...

Annonce

... udelukkende om natten vi har problemet og nogle aftner.

Han får hverken flaske eller bryst mere og det har han ikke fået siden han blev 10 måneder. Det stoppede vi med da vi fik af vide det kunne give luft i maven.

Når han strider imod kan der komme prutter men jeg kan ikke finde ud af mere om det er luft eller om han har ondt i maven.

I går nat prøvede vi at give ham panodil da han græd så voldsomt, og 20 min senere faldt han til ro.

De her "anfald" vare i alt mellem 20 min til 3 timer og vi er simpelthen ved at rykke hovedet af os selv af frustration over han græder så meget om natten.

Hvad kan vi gøre ? Ved du hvad det skyldes alt den gråd?

Med venlig hilsen
Mikkels mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder