Uro om aftenen - 9 mdr.

29. december 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Uro om aftenen - 9 mdr.

Kære Helen

Min dreng på 9 1/2 måned kan ikke finde ro til at falde i søvn om aftenen.

Vi havde en periode hvor han blev puttet i egen seng, hvor han med vuggevise og kærtegn faldt roligt i søvn. Så blev han syg med nyrebækkenbetændelse for 3. gang, efterfølgende mellemørebetændelse og derefter falsk strubehoste. Siden det har søvn været en kamp. Det er ca 2 måned siden nu.

Vores dag ser således ud:

Vågner kl 8.30
- Kl ca. 9.30 morgengrød og vand af kop (er ikke sulten før pga natamninger)
- Kl ca 10.45 får han en snack og vand af kop.
- Kl ca 11 bliver han puttet til 1. lur (sover ca 2 timer)
- Kl 13 mos, fingermad og vand af kop.
- Kl 15 får han igen en snack
- Kl.15.30 ammes og puttes til 2. Lur (ca 1 time)
- Kl 17 Får en kiks og lidt rosiner
- Kl 18 Spiser vi aftensmad
- Kl 18.30 kommer han i bad.
- Kl 19.30-20 ammes til natten og forsøges puttet.

Efter sidste amning virker han tydeligt træt. Vi er gået i soveværelset, lyset er dæmpet. Vi putter ham gerne i vores seng, da det pt fungere bedst.
Vi nusser ham og synger for ham, han er gentagne gange ved at falde i søvn, men vil ikke overgive sig helt og til sidst er han lys vågen og fuld af energi. ...

Annonce

...

Enten lader vi ham brænde lidt krudt af i sengen ved at han får lov at tumlerundt og han falder så i søvn efter en times tid uden gråd men ved at vi nusser ham og putter med ham. Eller også tager vi "kampen" og jeg vugger ham i mine arme til han sover. Ofte med en del gråd inden han overgiver sig.

Jeg ammer fortsat en del om natten og også lige når han vågner om morgenen da han ellers er helt ulykkelig (han græder i det han slår øjenene op) Han vækker mig ca hver anden time og vil ikke acceptere sutten. Dette har jeg skrevet til dig om i et andet brev

Jeg bliver af flere opfordreret til at tage kampen med ham og putte ham i sin egen seng. Altså tage ham op når han græder, derefter ligger ham igen når han er faldet til ro og så gentage indtil han sover. Det er jeg ikke den store tilhænger af.

Jeg tænker selv:

- Putter vi ham for tidligt? Selvom han tydeligt virker træt.
- Skal vi være mere "hårde" og ikke opgive første gang vi prøver at putte ham?
- Min kæreste er tit med når vi putter, er det bedst det kun er den ene af os der er i rummet? Eller har det ikke noget at sige?

På forhånd tak for hjælpen og ikke mindst godt nytår

Venlig hilsen
Mor til Johannes.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder