Brev:
Ammestop - sover kun med amning
24. juli 2017
Alder:
9 mdr.
Ammestop - sover kun med amning
Kære Helen.
Min dreng er 9,5 måneder og bliver stadigvæk ammet. Om 1,5 måned starter jeg på arbejde og han i vuggestue, hvorfor vi tænker at det er på tide at stoppe amning.
Liham får grød til morgenmad, rugbrød med pålæg eller grøntsagsmos med kød/fisk til frokost
Frugt og eller smoothie til mellemmåltid, vores mad eller grøntsagsmos med kød/fisk til aftensmad og aftengrød sen aften inden sengetid.
Han bliver som regel lagt mellem 20-21
Liham bliver ammet ca 3 gange i løbet af dagen. Typisk i forbindelse med at han skal sove.
Liham står op hver anden time i løbet af natten og vil have bryst. Han sover videre lige så snart jeg ligger ham til. Hvis jeg tilbyder vand eller prøver at lulle ham i søvn igen, hjælper det ikke. KUN bryst hjælper. Han tager ikke sut og ej heller nogen former for sutteklud.
Når han står op om morgenen mellem 7-8 er han ikke sulten fordi han jo får mælk i løbet af natten ret ofte. Jeg må derfor vente 1 - 1,5 time før jeg tilbyder morgenmad og han spiser ikke en stor portion.
I løbet af dagen bliver han ammet inden formiddagslur og eftermiddagslur. Han er i en fase hvor det er svært for os at få ham til at sove på andre måder end amning. Han vil ikke vugges og ligger vi ved siden af ham i sengen, begynder han at kravle rundt og lege.
Han nægter at sidde i sin vogn så man kan heller ikke gå en lang tur med ham.
Han har ikke altid reageret sådan på tingene. Det startede da han blev ca 9 mdr. Vi er meget frustreret og ved ikke hvordan vi skal gribe tingene an og stoppe amning.
For stopper vi amningen, hvordan får vi ham så til at sove?
Det skal siges at vi for 1,5 måned siden prøvede at stoppe amning, men gav desværre op på 4. dagen. Han stod op hver anden time og græd en time ad gangen og faldte til sidst grædende i søvn for så at starte forfra 2 timer senere. Vi gjorde alt hvad vi kunne for at trøste og tilbyde vand og sutteflaske med mælk men han ville kun have bryst. Efter 3 søvnløse nætter hvor vi holdte fast ved ikke at amme, gav vi til sidst op på 4. dagen da vi ikke kunne se en forbedring.
Med venlig hilsen
Lihams mor