Brev:
9 mdr. svær at putte
29. marts 2017
Alder:
9 mdr.
9 mdr. svær at putte
Hej Helen,
Tak for dine tidligere svar.
Vi har stadig desværre svært ved at putte vores lille pige på nu 9 mdr. I går aftes tog vi kampen op igen.
Kl. 18 - spiser aftensmad, bagefter får hun et bad og kommer i nattøjet.
Kl. 19.30 - Bliver hun tilbudt godnatgrød, hvor hun bagefter får en lille nat historie. Til sidste bliver hun ammet og ligget over i hendes tremmeseng (som står i vores fodende) inden hun et faldet 100 % i søvn. Så ca. kl. 20 sover hun og er blevet puttet.
I går aftes efter hun var blevet puttet. Gik der ikke længe inden at hun vågnede op, græd lidt i protest og rejste sig op i tremmesengen. Hun blev derefter lagt ned i sengen igen med et godnat. Det gjorde vi nogle gange. Hvor vi nogle af gangene holdte hende lidt i hånden inden vi gik. Til sidst endte det med at hun faldt i søvn med hånden i min. Jeg faldt også selv i søvn. På et tidspunkt tog jeg hånden til mig og vi sov videre. Senere vågnede hun op og hvor ked af det. Jeg kunne dog trøste hende ved at holde i hånden igen uden at tage hende op.
Ca. 23.30 blev hun dog så ulykkelig at hun kom op til os i sengen og sov videre. Dog med nogle uroligheder.
Som nævnt i de tidligere breve er hun ikke vant til at blive puttet eller sove selv i tremmesengen. Hvilket vi rigtig gerne vil have hun skal lære.
I forbindelse med at jeg holde hende i hånden og det var nok til at hun falde i søvn. Kom jeg til at tænke på, om man ikke på en eller anden måde kan erstatte min hånd med noget andet som hun selv kan finde om natten når hun har brug for det?
Når hun ellers sover hos os er det også forskelligt hvor meget hun vågner i løbet af natten. Nogle gange er det 1 gang andre gange er det 3-5 gange. Hvor hun falder i søvn ved at jeg ligger hende til, hvilket hun også er blevet afhængig af.
Hun har lært rigtig hurtigt at kravle, rejse sig op ved ting og går desuden også meget sikkert med gå vognen.
Jeg har din bog og tænkte på om der er et sted i bogen hvor dette evt. er beskrevet?
Med venlig hilsen
Ingrid