9 mdr. svær at putte

29. marts 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

9 mdr. svær at putte

Hej Helen,

Tak for dine tidligere svar.

Vi har stadig desværre svært ved at putte vores lille pige på nu 9 mdr. I går aftes tog vi kampen op igen.

Kl. 18 - spiser aftensmad, bagefter får hun et bad og kommer i nattøjet.

Kl. 19.30 - Bliver hun tilbudt godnatgrød, hvor hun bagefter får en lille nat historie. Til sidste bliver hun ammet og ligget over i hendes tremmeseng (som står i vores fodende) inden hun et faldet 100 % i søvn. Så ca. kl. 20 sover hun og er blevet puttet.

I går aftes efter hun var blevet puttet. Gik der ikke længe inden at hun vågnede op, græd lidt i protest og rejste sig op i tremmesengen. Hun blev derefter lagt ned i sengen igen med et godnat. Det gjorde vi nogle gange. Hvor vi nogle af gangene holdte hende lidt i hånden inden vi gik. Til sidst endte det med at hun faldt i søvn med hånden i min. Jeg faldt også selv i søvn. På et tidspunkt tog jeg hånden til mig og vi sov videre. Senere vågnede hun op og hvor ked af det. Jeg kunne dog trøste hende ved at holde i ...

Annonce

... hånden igen uden at tage hende op.

Ca. 23.30 blev hun dog så ulykkelig at hun kom op til os i sengen og sov videre. Dog med nogle uroligheder.

Som nævnt i de tidligere breve er hun ikke vant til at blive puttet eller sove selv i tremmesengen. Hvilket vi rigtig gerne vil have hun skal lære.

I forbindelse med at jeg holde hende i hånden og det var nok til at hun falde i søvn. Kom jeg til at tænke på, om man ikke på en eller anden måde kan erstatte min hånd med noget andet som hun selv kan finde om natten når hun har brug for det?

Når hun ellers sover hos os er det også forskelligt hvor meget hun vågner i løbet af natten. Nogle gange er det 1 gang andre gange er det 3-5 gange. Hvor hun falder i søvn ved at jeg ligger hende til, hvilket hun også er blevet afhængig af.

Hun har lært rigtig hurtigt at kravle, rejse sig op ved ting og går desuden også meget sikkert med gå vognen.

Jeg har din bog og tænkte på om der er et sted i bogen hvor dette evt. er beskrevet?

Med venlig hilsen
Ingrid

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet