Sengetid i forbindelse med middagsinvitation

28. december 2016

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Sengetid i forbindelse med middagsinvitation

Kære Helen.

Jeg er lidt i vildrede i forhold til, at vi er inviteret til en familiefødselsdag lørdag Om 14 dage om eftermiddagen samt aftensmad. Sagen er den at der først plejer at blive serveret aftensmad kl 19, og min datter plejer at komme i seng kl 19.30. Ydermere har vi 30 min. Kørsel fra familien.

Spørgsmålet er om du vil anbefale at min datter puttes til den tid hun plejer, og at vi derfor må køre hjem før aftensmaden? Tænker umiddelbart ikke at min datter kan holde længe ud om aftenen, ...

Annonce

... nu hvor hun ikke er ældre. Og tror heller ikke at hun kan falde i søvn hos familien. Skal lige sige at der ikke megen forståelse er fra familien, hvis man siger fra.

Ved ikke hvor gamle børn skal være før de kan være med i byen om aftenen og evt. Falde i søvn der? Kan man slet ikke komme ud om aftenen med børn? Jeg har det bedst med at min datter kommer i seng til sædvanlig tid, men vil også gerne ud om aftnenen en gang imellem...synes at det er et dilemma...

På forhånd tak.

Venligst
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor