Brev:
Natteroderi, sover ikke igennem 18 mdr
11. november 2016
Alder:
18 mdr.
Natteroderi, sover ikke igennem 18 mdr
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da jeg/vi har brug for hjælp igen.
Vores dejlige datter Alma, sover ikke igennem om natten.
Siden i sommers har hun vågnet omkring kl 23, og så kommer hun ind i vores seng.
Jeg ligger der sammen med hende natten igennem, og faderen går op ovenpå og sover.
Selvom hun ligger ved siden af mig sover hun uroligt, og vågner mellem 3-5 gange om natten. Nogle gange får hun bare sutten og ligger sig om på den anden side, andre gange skal hun ligge og nusse min hånd, eller mærke sin hånd i min før hun falder til ro igen.
Jeg er træt, og uden overskud, det samme er faderen, men Alma fungerer fint :)
Hun er en meget livsglad pige, glad, trives i hevrdagen, og sover ved dagplejeren uden problemer.
Det skal dog siges at hun har døjet med astmatisk bronkitis i et halvt års tid, hvor hun har fået maske on and of. Det vækker hende ikke mere, men det har det gjort førhen.
Vi har også lidt soveproblemet i barnevognen hvor jeg går og holder hende i hånden til hun sover, og når hun puttes til natten holder jeg også på hende eller i hånden.
Jeg vil rigtig gerne give hende tryghed når hun skal sove, og jeg vil ikke have at hun skal føle sig ensom og forladt, men på den anden side ville det være rigtig dejligt hvis hun kunne blive mere selvstændig med at både falde i søvn, men også sove igennem om natten.
Håber du har lidt forslag til hvordan vi får startet og hvad vi helt konkret kan gøre.
Med venlig hilsen
Maria O