Natteroderi, sover ikke igennem 18 mdr

11. november 2016

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Natteroderi, sover ikke igennem 18 mdr

Hej Helen

Jeg skriver til dig, da jeg/vi har brug for hjælp igen.

Vores dejlige datter Alma, sover ikke igennem om natten.
Siden i sommers har hun vågnet omkring kl 23, og så kommer hun ind i vores seng.

Jeg ligger der sammen med hende natten igennem, og faderen går op ovenpå og sover.

Selvom hun ligger ved siden af mig sover hun uroligt, og vågner mellem 3-5 gange om natten. Nogle gange får hun bare sutten og ligger sig om på den anden side, andre gange skal hun ligge og nusse min hånd, eller mærke sin hånd i min før hun falder til ro igen.

Jeg er træt, og uden overskud, det samme er faderen, men Alma fungerer fint :)

Hun er en meget livsglad pige, glad, trives i hevrdagen, og sover ved dagplejeren uden ...

Annonce

... problemer.

Det skal dog siges at hun har døjet med astmatisk bronkitis i et halvt års tid, hvor hun har fået maske on and of. Det vækker hende ikke mere, men det har det gjort førhen.

Vi har også lidt soveproblemet i barnevognen hvor jeg går og holder hende i hånden til hun sover, og når hun puttes til natten holder jeg også på hende eller i hånden.

Jeg vil rigtig gerne give hende tryghed når hun skal sove, og jeg vil ikke have at hun skal føle sig ensom og forladt, men på den anden side ville det være rigtig dejligt hvis hun kunne blive mere selvstændig med at både falde i søvn, men også sove igennem om natten.

Håber du har lidt forslag til hvordan vi får startet og hvad vi helt konkret kan gøre.

Med venlig hilsen
Maria O

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder