Brev:
Søvnrytme - 6 måneder
17. oktober 2016
Alder:
6 mdr.
Søvnrytme - 6 måneder
Hej Helen
Min dreng er 6 mdr., og jeg har lidt spørgsmål til søvnrytme:
Lurene i løbet af dagen:
06.30-7 Vågner vi
830-9 Første lur ( tager alt fra 30 min - 1,5 time, oftest kun 30 min)
12-13 Anden lur ( tager alt fra 30 min - 1,5 time, oftest kun 30 min)
1530 -1630 Tredje lur ( tager alt fra 30 min - 1,5 time, oftest kun 30 min)
Sover til aften omkring 19-1930. og som sagt til næste morgen med amninger.
Mine spørgsmål:
1. Er det normalt der soves de lure, og hvornår går han fra 3 til 2 lure på en dag?
2. I løbet af natten er det så forskelligt hvor mange gange jeg ammer, det kan være 3-4 gange og det kan være 8-10 gange, hvad kan denne forskel skyldes, og kan vi gøre noget for at give ham længere lure?
3. Jeg putter ham idag med en amning, og har erfaret på det sidste at et bryst ikke er nok, så han får begge - er det for meget?
4. Jeg erfarer andre gange at en amning ikke er nok til at han falder til ro, og skal derfor synge og vugge ( han er meget nysgerrig ), betyder det at han snart skal puttes på andre måder en bryst?
5. Indenfor de sidste to uger har han været tvær/ked når vi putter, jeg ved det kan være et tegn på træthed, men kan det også betyde andet? Ydermere er han begyndt at græde/grine i søvne. Når han græder i søvne, ved jeg ikke hvorfan jeg ska trøste ham?
6. Jeg har fået virkelig ondt i min ryg, og har de sidste dage haft ham sovende i min seng om natten, da jeg ikke kan løfte ham op og ned af hans seng når jeg skal amme, ødelægger dette meget ift at han skal sove i sin egen seng?
7. Hvornår og hvad skal ske når han skal vænnes eller have minimeret mælk om natten?
Bonusinfo:
Han tager ikke sut, og er ikke interesseret i sutteflaske.
Jeg ammer rundt regnet 10-14 gange stadig på en dag, men af 5-7 min ad gangen, medmindre vi putter.
Tak for din brevkasse.