Er det et problem, hvis hun vugges i søvn?

31. august 2016

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Er det et problem, hvis hun vugges i søvn?

Hej igen.

Jeg har nogle opfølgende spørgsmål/kommentarer.
Du skriver at vores datter har en dårlig søvnassociation, i og med at hun skal være i bevægelse for at blive puttet.

Når vi putter til nat falder hun nu i søvn af sig selv, nede i sengen. Hun sover hele natten i sengen, men vågner gerne mellem 4 og 5 og er klar til at stå op, i den forstand at hun ikke kommer til at sove længere medmindre vi lægger hende i slyngevuggen.
Så vores valg står mellem at stå op (med et umuligt barn) eller vugge hende til at sove videre. Vi vælger det sidste da hun i forvejen ikke sover det anbefalede antal timer i døgnet. Jeg håber at hun en dag bare vil sove så vi ikke skal vugge hende.

Vi kan godt få hende til at sove i barnevogn med minimal kørsel, men hun sover kortere i barnevognen, også selvom den står uforstyrret i ...

Annonce

... lejligheden (hun vågner af den mindste lyd udenfor). Hvis det er fordi at hun ikke er i bevægelse at hun vågner, hvordan "lærer" vi hende så at sove længere end 45 minutter stillestående?

Og hvis vi putter i tremmeseng og det (som jeg vil forvente) tager 40 minutter eller mere, så bliver rytmen jo helt forkert. Og er det så et større problem end at vugge hende i søvn?

Vi veksler mellem masser af gå-på-mod for projektet, og opgivelse. Som du kan læse er jeg lidt forvirret, og meget i tvivl om hvad der er bedst for os alle.

Det giver ikke så meget mening at putte hende i barnevogn hvis hun sover dårligere lure og er mere tvær, når hun samtidig godt kan falde i søvn af sig selv om aftenen.

Så summarum, er det et problem at hun vugges i søvn til lure, hvis det egentlig ikke er et problem for os?

Med venlig hilsen
Iben

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge