Brev:
Puttetider - 5 måneder
6. marts 2016
Alder:
5 mdr.
Puttetider - 5 måneder
Kære Helen,
tak for dit sidste brev, det er blevet meget nemmere at lægge ham ned nu.
Mit spørgsmål er nu i forhold til puttetider. hvordan ved jeg om han er klar til at komme tidligere i seng?
Vi står op kl. 8, jeg sætter dog ingen alarm, da han selv vågner ved en 8 tiden.
Han får så lur nr.1 omkring kl. 9.30-10, og sover ca. 2 timer. Han sover 1 time af gangen, nogle gange kan jeg gå ud og lægge en hånd på ham og vugge ham lidt, og så falder han i søvn igen, de fleste gange er jeg nød til at tage ham ind igen, amme ham lidt, og så ud igen.
Lur nr. 2 er omkring kl. 14. og det er omkring 2-3 timer han sover der.
Jeg synes det er svært at holde ham vågen længere end 2 timer imellem lurerne, da han bliver irritabel og gnider sig i øjnene.
Lur nr. 3, har meget sjældent fungeret for os. Han bliver træt, men vi kan meget sjældent få ham til at sove, og så har vi til sidst givet op, da det jo er på det tidspunkt jeg skal ha lavet noget aftensmad, og far kan ikke få ham til at falde i søvn længere.
Jeg har læst i nogle af dine breve til andre, at de i den her alder godt kan være klar til at komme i seng omkring kl. 20. Så jeg har prøvet at fjerne den tredje lur helt, og så gå tidligere i seng i stedet.
Det har fungeret okay med at få ham til at falde i søvn, han er dog begyndt at vågne mere om natten, og ligger og pludrer. Normalt ville jeg bare kunne kaste et bryst i hovedet på ham og så sover vi videre, men det fungerer ikke rigtig længere. Jeg prøver at tage ham op, pakke ham i et tyndt sommer tæppe, og så gå rundt og vugge ham, men det virker heller ikke. Vi bliver til sidst nød til bare at gå ind i stuen og lege lidt med ham, og vente på han bliver træt igen. Hvilket er virkelig hårdt. Skal jeg prøve at lade ham ligge i stedet, og så håbe på at han selv bliver træt igen? Jeg ligger jo lige ved siden af ham og har en hånd på ham, så han ved jeg er der.
Jeg ved ikke om det er fordi vi går tidligere i seng, om det er pga hans alder og han lige er begyndt at kunne trille selv, eller om han faktisk er sulten, for når han bliver træt igen vil han gerne have brystet. Jeg synes han virker meget sulten om dagen, og han bliver tit ammet 3 gange imellem lurerne. Og jeg ved jeg har masser af mælk. Min egen sp synes at det er rigtig tit jeg ammer ham. Jeg har snakket med hende om at prøve og give ham grød inden sengetid, er det en god ide? han er begyndt at få smagsprøver når han vågner fra lur nr. 2. og han elsker det.
Eller er det fordi han slet ikke er klar til at komme tidligere i seng endnu? Jeg synes det er svært at vurdere.
Jeg håber du kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg kan gøre.
Med venlig hilsen
Julie