Søvn et år

9. februar 2016

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Søvn et år

Hej Helen,

Vi har brug for at høre din mening om hvordan vi bedst muligt på en god måde lærer vores datter at sove om natten.

Hun bliver om et par dage et år, og trives rigtigt godt. Hun er i fuld gang med at lære at gå og har taget de første par skridt selv. Hun spiser godt, sover rigtigt godt altså kun om dagen. Hun går i vuggestue og har gjort det siden hun var 9 mdr. Men vi kan mærke forskellen fra før hun startede i vuggestuen og til nu.

Om dagen sover hun to gange og kan sagtens sove ca 2,5 time per gang. Hun tage den første lur ca kl 9 og den næste ca kl 14. Vi er de sidste stykke tid begyndt at vække hinde lidt før fra hendes lur for at se om det vil gøre forskel men uden held.

Vi har også haft hende til kiropraktor men dette hjalp heller ikke. Hun har også fået dræn i ørene da hun havde væske i dem og vi håbede på at det vil gøre forskel men uden held. ( drænen har hun fået for ca en mdr siden). Vi har prøvet at lade hende sove i vores værelse og så i hendes eget, og i vores senge men uden effekt. Vi ved snart ikke hvad vi skal gøre.

Det er godt nok svært at få hverdagen med arbejde og børn til at hænge sammen når man bliver vækket næsten hver time og når det har stået på i 9 mdr.

Lige ...

Annonce

... nu sover hun i eget værelse og bliver puttet ca kl 19:30-20. Hun får en godnat flaske og bliver lagt i trammesengen hvor vi vugger hende blidt, og hun falder relativt hurtigt i søvn. Men hun vågner første gang efter ca 40 min til en time. Og der vugger vi igen, og ved ca 12 tiden får hun en flaske mere så hun kan falde til ro igen, der er de min mand som har første vagt. ( vi sover næsten på skift for at være sikre at vi får lidt søvn).

Hun vågner efterfølgende hver time hvis ikke mere, og når vi ikke kan gå frem og tilbage mere ca kl 02 der kommer hun ind i vores seng og her kan hun være vågen i to timer og rode rundt i sengen og der bliver hun også så frustreret og ked af det at hun igen får lidt flaske ( vi er op på ca en til to flasker i løbet af natten, da vi prøver ikke at give hende 210 ml hver gang) men det hjælper heller ikke at hun kommer i vores seng, der forsætte showet med at hun vågner så tit, og der får hun sut og bliver vugget et stk tid og så sover hun igen.

Vores dag starter ca kl 06:20 og der får hun grød og afsted i vuggestuen. Hun kan godt lide vuggestuen og trives fint der.

Hvad skal vi gøre for at ændre på vores situation, håber du har nogle gode råd.

Mange hilsner
De trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!