Brev:
Urolig nattesøvn PART 2
2. december 2015
Alder:
5 mdr.
Urolig nattesøvn PART 2
Hej igen Helen
Tak for dit svar vedr. min datters meget urolige nattesøvn. Jeg henviser til tidligere indlæg:
Jeg følte dog ikke helt, at jeg fik svar på det, som fylder aller mest hos os. Nemlig hendes urolige nattesøvn og hvad jeg kan gøre, udover rytme og struktur. Men rytme og struktur, som du så fint beskriver, har vi allerede. Hun kom, som jeg skrev i tidligere brev, hurtigt ind i en rytme med formiddagslur og eftermiddagslur samt sen lur. Er startet på mos som anbefalet og har haft samme ritual siden hun var 14 dage gammel ved sengetid, så det kender hun.
Men helt konkret - så mangler jeg råd om hvad jeg kan gøre når hun vågner efter allerede efter 2 timer? Ved aftenputning ved 19.30 tiden (som vi har rykket det til efter dit råd, dog uden betydning), får hun begge bryster. Vågner allerede omkring kl.21.30, og er utrøstelig. Det eneste der virker er bryst igen. Derfra vågner hun hele natten med ca 2 timers interval. Og det eneste som får hende til ro, er mit bryst. Hun ligger hos mig i sengen og sover der fra midnat af.
Der er ro og struktur dagen igennem, og jeg føler at jeg giver hende masser af mad. Hun er dog ikke så glad for grøden til frokost, men jeg får lidt i hende. Hun spiser ivrigt af aftensmaden som består af mos (kartofler+grøntsager+frugt).
Jeg er ikke typen der farer rundt til en masse aktiviteter ugen igennem, men er meget hjemme og vi har vores gang og rytme herhjemme sammen med storebrors aflevering og hentning i børnehaven. Vi er til svømning en gang imellem og mødregruppe ca hver 14 dag. Så føler ikke at hun får for mange indtryk hun ikke kan rumme.
Har du noget råd, udover rytme og struktur som vi allerede har styr på, til at få hende til at sove længere tid ad gangen? Eller hvad jeg kan forsøge at gøre når hun vågner allerede efter 2 timer, hvor hun har fået begge bryster til at sove på?
Venligst
den trætte mor