Svøb - 5 mdr.

30. august 2015

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Svøb - 5 mdr.

Hej Helen.

Jeg har fundet ud af at min dreng falder hurtigere til ro når vi svøber ham i sin dyne hver gang han skal sove. Men nu er jeg kommet til at tænke på om det gør noget at han altid sover svøbt? Jeg sørger selvfølgelig for at han ikke får det varmt og ind i mellem får han også vrigget sig lidt ud af dynen i søvne. Men gør det noget at vi svøber ham hver gang han skal sove? også om natten. ...

Annonce

... Jeg tænkere mere om det kan være til gene for hans krop at han ikke har bevægelsesmulighed.

Noget andet er at, han er begyndt ikke at vil have mælk hverken bryst eller flaske om formiddagen. Han plejer så at spise hyppigt mellem kl. 4-7 om morgenen. Men de sidste 3 dage har han fået en flaske på 120 ml kl 05 og han har stadig først ville spise igen ved 11-12 tiden. Gør det noget?

Venlig hilsen
Sao

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder