Brev:
Søvntoget stopper ikke
11. august 2015
Alder:
12 mdr.
Søvntoget stopper ikke
Kære Helen
Det mange år siden jeg sidst har skrevet, og siden er der kommet en lillesøster til familien.
Hun er en glad lille krudtugle, som vil frem i verden. Pludre med alle, vil alt hvad storesøster gør, undersøger alt nyt, glad og udvikler sig som hun skal.
Hun har siden hun var 7 mdr haft rigtig mange mellemørebetændelser og væske i ørene. Vi går fast hos ørelæge og har rejst madras i seng og barnevogn.
Vores problem er, at hun simpelthen ikke er til at få til at sove om dagen. Søvntoget stopper ikke mere.
Hun sov så fint da hun var lille, men så blev hun 7 mdr, og jeg tror hun opdagede verden der.
Jeg kunne til at starte med amme hende i søvn 2 gange om dagen og så ligge hende ud men det kan jeg overhovedet ikke mere.
Situationen nu er at jeg kan gå med hende i flere timer og hun skal bare se alt. Hun græder når jeg ligger hende og kæmper sig op igen. Hun hænger nærmest ud over vognen for, at få det hele med.
Tilsidst orker jeg ikke gå mere og tit må jeg amme hende i søvn, hvilket lykkedes for det meste, men det bliver også sværre og sværre at ligge hende fra mig uden hun vågner i gråd.
Hun er træt for falder hurtig i søvn ved brystet, hvorfor så ikke i vognen?
Hun har kun fået en lur siden de 8 mdr, da det tager så laaaang tid og der også er en storesøster at passe.
Hun bruger ikke sut men har en bamse, men bruger den ikke rigtig endnu.
Jeg har altid trillet hende i søvn og hun bliver ked, hvis jeg bare stiller hende i haven og går.
Venlig hilsen
En træt mor
Hun vågner ca 7.30 og får grød
mellemmåltid
kl. 11 frokost
kl 11.30 går jeg tur
Sover ca et sted mellem kl. 13 og 15
sover ca 2-3 timer
måltid
aftensmad
banan, lun mælk
i seng kl 18 hvis hun slet ikke har sovet i løbet af dagen
eller kommer hun i seng ca. 19.30
Jeg ammer hende i søvn i vores seng om aften og har altid gjort, da hun ellers bare kravler rundt og ikke kan finde ro. Hendes seng står op af vores med den ene side af. Hun vågner et par gange om natten og skal have bryst for at sove igen. Jeg har givet hende en rigtig dårlig vane, ved det godt, og jeg har prøvet, at lirke brystet ud rigtig længe, men hun er så glad for brystet, at hun er begyndt selv at hive op i min bluse.
Jeg har virkelig brug for et godt råd, så jeg ikke skal gå byen rundt hver eneste dag. Jeg får også bare rigtig dårlig samvittighed hvis ikke hun får sin søvn og helst uden gråd.
Tænker lidt jeg må fjerne alt amning fra hende så hun lære at sove uden, men hvordan..?
Skal jeg ligge ved siden af hende om aften, og hun så kravler rundt til hun falder om?
Skal hun på eget værelse i egen seng og jeg går frem og tilbage?
Skal hun måske sove på samme værelse som storesøster, men hvordan gør man uden de holder fest?