Brev:
Søvn og flaske 6 uger
13. juni 2015
Alder:
1 mdr.
Søvn og flaske 6 uger
Hej Helen,
Tusind tak for dit svar sidst.
Vores pige er nu 6 uger og 2 dage gammel.
Siden sidst har vi for 4 dage siden valgt at gå over på flaske til vores lille pige - desværre, men vi har prøvet alt på hvorfor hun var så ked af det - kiropraktor, zoneterapi etc. etc og hun spiste så febrilsk da min nedløbsrefleks gjorde hun nærmest blev kvalt i det og derfor slugte virkelig meget luft. Efter vi har givet hende flaske er hun blevet meget mere som jeg forestiller mig en "normal" baby er. Sover 2-4 timer af gangen, er mere glad, når hun er ked af det og græder næsten kun når hun er sulten eller træt.
Jeg pumper så meget som dagen tillader det, så jeg giver hende ca. 3 flasker med MME om dagen og ca. 5 med brystmælk. Hun spiser ca. 120 ml. hver gang
Er der noget jeg skal være opmærksom på nu hvor hun får flaske? Jeg er bange for hun ikke får nok intimitet, selvom hun selvfølgelig bliver holdt tæt når hun får flaske..
Ca. en gang om dagen vågner hun efter en god lur, får en flaske og falder i søvn igen og sover 2 timer mere. Er det okay at hun sover så meget uden at være vågen? Hun er som oftest kun vågen i 1 time når hun er vågen så begynder hun at vise træthedstegn og vi hjælper hende med at falde i søvn (svøber og vugger og holder tæt). Er det for lidt hun er vågen?
Tak for hjælpen!
Kærlig hilsen
Nina