Søvn og flaske 6 uger

13. juni 2015

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Søvn og flaske 6 uger

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar sidst.

Vores pige er nu 6 uger og 2 dage gammel.
Siden sidst har vi for 4 dage siden valgt at gå over på flaske til vores lille pige - desværre, men vi har prøvet alt på hvorfor hun var så ked af det - kiropraktor, zoneterapi etc. etc og hun spiste så febrilsk da min nedløbsrefleks gjorde hun nærmest blev kvalt i det og derfor slugte virkelig meget luft. Efter vi har givet hende flaske er hun blevet meget mere som jeg forestiller mig en "normal" baby er. Sover 2-4 timer af gangen, er mere glad, når hun er ked af det og græder næsten kun når hun er sulten eller træt.

Jeg pumper så meget som dagen tillader det, så jeg ...

Annonce

... giver hende ca. 3 flasker med MME om dagen og ca. 5 med brystmælk. Hun spiser ca. 120 ml. hver gang
Er der noget jeg skal være opmærksom på nu hvor hun får flaske? Jeg er bange for hun ikke får nok intimitet, selvom hun selvfølgelig bliver holdt tæt når hun får flaske..

Ca. en gang om dagen vågner hun efter en god lur, får en flaske og falder i søvn igen og sover 2 timer mere. Er det okay at hun sover så meget uden at være vågen? Hun er som oftest kun vågen i 1 time når hun er vågen så begynder hun at vise træthedstegn og vi hjælper hende med at falde i søvn (svøber og vugger og holder tæt). Er det for lidt hun er vågen?

Tak for hjælpen!

Kærlig hilsen
Nina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi