Sommertid vs vintertid

14. april 2015

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Sommertid vs vintertid

Hej Helen.

Det viser sig, at vores søns rytme åbenbart er meget indgroet. Mere end jeg regnede med.

Jeg har nu prøvet på at flytte hans sengetid siden vi gik fra vintertid til sommertid, men uden held.

Han plejer at vågne kl 5.30 og gå i seng kl 19.45 ca og nu hedder det så 6.30 og 20.45.

Jeg har prøvet at flytte alle lure, så de skulle passe sammen med de nye tider, men han falder hele tiden tilbage til det han plejer. Det betyder, at han vågner for sent, så vi får travlt om morgenen og mine aftener føles meget lange. Jeg er desuden ikke meget for at vække ham om morgenen, ...

Annonce

... fordi han i forvejen ikke sover så meget samlet set. (9-10 timer om natten og 2-3 timer om dagen).

Tanken om at skulle samme bøvl igennem, når vi stiller uret tilbage igen er demotiverende.

Er der nogle børn som ikke bare lige er til at flytte rundt på mht søvn og mad eller har jeg ikke været ihærdig nok? Bør jeg vække ham om morgenen eller acceptere et halvt år med trælse stå op og gå i seng tider?

Jeg tænker også, at det måske ændrer sig, når han ikke længere har brug få en formiddagslur og dermed måske etablerer en ny rytme.

Har du nogle tanker/ råd omkring dette?

Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor