Brev:
Sommertid vs vintertid
14. april 2015
Alder:
12 mdr.
Sommertid vs vintertid
Hej Helen.
Det viser sig, at vores søns rytme åbenbart er meget indgroet. Mere end jeg regnede med.
Jeg har nu prøvet på at flytte hans sengetid siden vi gik fra vintertid til sommertid, men uden held.
Han plejer at vågne kl 5.30 og gå i seng kl 19.45 ca og nu hedder det så 6.30 og 20.45.
Jeg har prøvet at flytte alle lure, så de skulle passe sammen med de nye tider, men han falder hele tiden tilbage til det han plejer. Det betyder, at han vågner for sent, så vi får travlt om morgenen og mine aftener føles meget lange. Jeg er desuden ikke meget for at vække ham om morgenen, fordi han i forvejen ikke sover så meget samlet set. (9-10 timer om natten og 2-3 timer om dagen).
Tanken om at skulle samme bøvl igennem, når vi stiller uret tilbage igen er demotiverende.
Er der nogle børn som ikke bare lige er til at flytte rundt på mht søvn og mad eller har jeg ikke været ihærdig nok? Bør jeg vække ham om morgenen eller acceptere et halvt år med trælse stå op og gå i seng tider?
Jeg tænker også, at det måske ændrer sig, når han ikke længere har brug få en formiddagslur og dermed måske etablerer en ny rytme.
Har du nogle tanker/ råd omkring dette?
Mette