Savner mere ro om natten

21. januar 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Savner mere ro om natten

Hej Helen.

Tak for dit sidste svar, det går allerede bedre med at putte hende. Det tager dog stadig tid, men er knapt så frustrerende, efter jeg har fået en bekræftelse på at det er sådan det er lige nu.

Men øv, hvor jeg savner noget natte ro. Jeg har svært ved at forstå hvorfor hun ikke kan finde ro i mere en højst 2 timer af gangen. Hvor meget er der ifht søvn associationer?

Når Emma bliver puttet, spiller babyalarmen med en lille melodi, ...

Annonce

... som jeg tror hun forbinder med at sove. Så den spiller når hun falder i søvn. Men jeg er jo også væk når hun ”vågner”, efter en søvncyklus. Og så er der jo sutten..

Jeg er bare så udmattet af at skulle ind til hende igen og igen i løbet af natten. Jeg får ikke mere end 3-4 timers søvn om natten. Skulle sådan en skøn, lille, aktiv pige ikke kunne sove nogle flere timer i træk?

Håber på at du kan hjælpe os igen.

Mange hilsner fra
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!