Brev:
Urolig ved putning
6. januar 2015
Alder:
10 mdr.
Urolig ved putning
Hej Helen,
Min mindste dreng på 10 mdr, er lidt en udfordring ved sengetid. Han er meget urolig, det tager op til en time for ham at finde ro, trods for at han er meget træt når vi starter.
Han får ble og nattøj på, børstet tænder, vi laver flasken klar og går ind i værelset som er helt mørkt og køligt.
Når jeg ligger ham i armen for at gi ham flasken, starter det. Han basker mer arme og ben, flasken ryger ud og ind af munden, han strækker kroppen så det nærmest er umuligt at ha ham liggende og gi flaske. Han tager max 150-200 ml, over flere omgange. Han falder ikke i søvn til flasken hvilket jo selvfølgelig er en fordel.
Så ligger jeg ham i vores seng, så jeg kan ligge sammen med ham, tysse, holde en hånd på hans mave, men han ruller rundt og kan ikke finde ro. Men øjnene er næsten lukket helt i.
Om natten sover han fint, han kan dog også vågne op og være urolig, men så hjælper det at komme over og ligge i ske med mor :)
Han er jo i fuld gang med at lære at gå, han rejser sig op af alt, han går rundt om borde, går med sin gåvogn, så det kan måske være derfor den urolighed dukker op ved sengetid.
Har du nogen ideer til hvordan vi kan gøre putningen lidt mere rolig? Eller er det bare sådan det er i denne alder? Han starter i vuggestue næste uge, så der skal nok også ske lidt på søvn fronten.
Kærlig hilsen