Brev:
At droppe sen-aftenflaske
28. oktober 2014
Alder:
11 mdr.
At droppe sen-aftenflaske
Kære Helen.
Det går stadig godt med at sove om natten og 7, 9, 13 går det også nogenlunde med at sove længere om morgenen. Selvom den sidste time fra 05-06 ofte soves inde i mors og fars seng, oven på mor.
Dette spørgsmål drejer sig om sen-aften-flasken. Han er altid vågnet imellem 22 og 23 og har ved denne opvågning blevet lagt i arm og fået ca. 210 ml, som han har drukket effektivt, men sovende. De sidste par dage er han ikke rigtigt vågnet og jeg har derfor taget ham op omkring kl. 23 for at give ham flasken. Vi har selv brug for at komme i seng senest 23, når vi bliver vækket 05 (-: Han drikker ikke flasken lige så effektivt og når ikke at drikke den færdig før han giver udtryk for at han gerne vil tilbage i sin seng. Mit spørgsmål går på om dette er et vindue til at droppe aftenflasken? Eller om det er for tidligt og vi bare skal blive ved med at give den en måneds tid endnu?
Vi har lige taget flasken om dagen, så han nu kun får flaske aften og sen aften. Det skal siges at hvis han drikker sin flaske nat/tidlig morgen vil han ikke spise morgenmad og han sover ikke længere af den grund. Han er en stor og sund dreng som spiser fint til stort set alle måltider. Han får 5-6 måltider om dagen, hvoraf de 3 er store måltider. Han drikker rigtigt meget vand. Han er lige startet på indkøring i dagpleje.
Kærlig hilsen
mig