Slut med aftenflasken

20. oktober 2014

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Slut med aftenflasken

Kære Helen

Vores datter er nu 15 mdr, og vi synes, at det er på tide at vænne hende fra aftenflasken.

Hun er en stor pige og spiser for det meste godt om dagen.

Hun får lige nu 210 ml, og det drikker hun stort set altid.

Vores aftenrutine er lige nu således:

17.30-17.45: aftensmad

18.15-19.30: bad (ikke alle dage), nattøj, leg

Hun får noget aftengrød omkring kl. 19, hvis vi ikke synes hun har fået spist nok aftensmad.

19.30-19.40: godnat, får sin flaske i mørke på armen, ligger og putter lidt på armen, ...

Annonce

... bliver lagt i seng, vi synger til hun sover. Hele putte seancen tager ca. 15-20 min og det er hurtigt.

Hvis vi gerne vil vænne hende af med flasken, hvordan gør vi det bedst?

Vi vil også gerne lære hende at falde i søvn selv uden vi sidder der men er det noget vi skal gøre samtidig hvis vi alligevel laver om på ritualerne eller er det for meget på samme tid?

Da vi skulle vænne hende af med natflasken tog vi bare en kold tyrker og hun var kun ked og urolig i ca. 2 nætter.

Glæder os til at høre fra dig.

Hilsen forældrene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder