Brev:
Natamning - 8 mdr.
24. september 2014
Alder:
8 mdr.
Natamning - 8 mdr.
Hej Helen,
Vores datter på 8 måneder er blevet ammet uproblematisk, siden hun blev født. Vi startede på skemad, da hun var 4 måneder, for hun virkede klar, og hun elsker alt, hvad vi giver hende. Vores dag ser således ud:
Kl. 06:30 Havregrød m. banan, Jerndråber, D-vitamin, vand af kop
Kl. 09:00 Bolle m. smør og ost, frugtmos, frugt til hånden, vand af kop
Kl. 09:30 Formiddagslur (vækkes kl. 10:30)
Kl. 11:30 Rugbrødshapsere m. diverse pålæg, grønsagsmos og kød/fisk, agurk til hånden, vand af kop
Kl. 13:30 Middagslur (vækkes kl. 16:00)
Kl. 16:00 Tykmælk/A38 m. rugbrødsdrys og frugtmos, bolle m. smør og ost, vand af kop
Kl. 18:00 Aftensmad (lasagne, fiskefrikadeller osv.), agurk til hånden, vand af kop
Kl. 18:45 Aftengrød, vand af kop
Kl. 19:30 Ammes og puttes
Kl. 21:30 Ammes
Kl. 24:00 Ammes
Kl. 03:00 Ammes
Kl. 04:00 Ammes
Vi har forsøgt at følge dine råd vedrørende kost og soverytmer.
Indtil nu er stort set alt kommet naturligt til os, og hun har reageret meget positivt de gange, vi har lavet ændringer i hendes dagligdag.
De sidste 14 dage har vi forgæves forsøgt at stoppe natamningen (kl. 03:00 og 04:00), da jeg skal starte på arbejde i starten af november, og hun ikke virker til at ville ammes pga. sult. Hun sover på sit eget værelse og er meget tryg ved det. Hun er dygtig til at kravle og sidde selv og meget glad for sin sut, så hun vågner også for at blive hjulpet med at komme til at ligge godt igen eller få fundet sutten.
For at stoppe natamningen har vi forsøgt med at give hende sutten samt et tøjdyr, hun er meget glad for, og vi har forsøgt med at lade far overtage fra efter midnat og til tidlig morgen. Desværre virker vores forsøg ikke. Selvom far er ved hendes side, græder hun i flere timer, og er fuldstændig udkørt dagen efter (fulgt forståeligt).
Jeg vil rigtig gerne have dine råd til at stoppe natamningen, så hun kan få den søvn, hun har brug for.
På forhånd mange tak.