Sover 30 min om dagen

7. august 2014

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Sover 30 min om dagen

Kære Helen,

Jeg har en dreng på snart 6 mdr, som ikke er god til at sove om dagen. Han har den sidste måneds tid sovet ca 30-45 min om formiddagen, igen 30-34 min til middag og 10-15 min sidst på eftermiddagen. Han er dog indenfor de sidste 2 uger begyndt at droppe den sidste lur. Det er lige før man kan stille et ur efter ham. Jeg har forsøgt alt for at få ham lullet i søvn igen, men lige meget hjælper det. Der er dog én ting, som virker: middagslur sammen med mor. Hvis jeg tager ham med op i sengen og sover middagslur sammen med ham, kan han fint sove 2-3 timers middagslur. Men det er jo ikke en holdbar løsning! Når jeg sover til middag sammen med ham vågner, han også efter 30 min, men så får han bare sutten og sin nusseklud, og så sover han videre. Hvis det er i ...

Annonce

... barnevogenen, kan jeg ikke. Han misser med øjne to gange – og pling! Så er han frisk og frejdig! Og jeg kan ikke få ham til at sove videre! Jeg kan trille nok så meget med barnevognen som jeg vil, lige meget hjælper det.

Det skal siges, han sover fint om natten, ca 11 timer, selvfølgelig afbrudt af amninger. Her kan han også nogle gange vågne ca 30 min efter at blive puttet, men så får han sin sut og nusseklud, og falder derefter i søvn igen uden problemer.

Det må nok oplyses at jeg havde nøjagtigt samme problem med han fra han var 2 uger – 2,5 mdr. Her sov han kun 3x20 min om dagen og pludselig ændrede det sig drastisk, hvor han sov ca 2 x 2 timer og en sen lur på ca 20 min. Men nu er han igen kommet ind i en lignende rytme. Hvad gør jeg??

Hilsen
Christians mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder