Brev:
Sover 30 min om dagen
7. august 2014
Alder:
5 mdr.
Sover 30 min om dagen
Kære Helen,
Jeg har en dreng på snart 6 mdr, som ikke er god til at sove om dagen. Han har den sidste måneds tid sovet ca 30-45 min om formiddagen, igen 30-34 min til middag og 10-15 min sidst på eftermiddagen. Han er dog indenfor de sidste 2 uger begyndt at droppe den sidste lur. Det er lige før man kan stille et ur efter ham. Jeg har forsøgt alt for at få ham lullet i søvn igen, men lige meget hjælper det. Der er dog én ting, som virker: middagslur sammen med mor. Hvis jeg tager ham med op i sengen og sover middagslur sammen med ham, kan han fint sove 2-3 timers middagslur. Men det er jo ikke en holdbar løsning! Når jeg sover til middag sammen med ham vågner, han også efter 30 min, men så får han bare sutten og sin nusseklud, og så sover han videre. Hvis det er i barnevogenen, kan jeg ikke. Han misser med øjne to gange – og pling! Så er han frisk og frejdig! Og jeg kan ikke få ham til at sove videre! Jeg kan trille nok så meget med barnevognen som jeg vil, lige meget hjælper det.
Det skal siges, han sover fint om natten, ca 11 timer, selvfølgelig afbrudt af amninger. Her kan han også nogle gange vågne ca 30 min efter at blive puttet, men så får han sin sut og nusseklud, og falder derefter i søvn igen uden problemer.
Det må nok oplyses at jeg havde nøjagtigt samme problem med han fra han var 2 uger – 2,5 mdr. Her sov han kun 3x20 min om dagen og pludselig ændrede det sig drastisk, hvor han sov ca 2 x 2 timer og en sen lur på ca 20 min. Men nu er han igen kommet ind i en lignende rytme. Hvad gør jeg??
Hilsen
Christians mor