Brev:
Falde selv i søvn
7. juli 2014
Alder:
10 mdr.
Falde selv i søvn
Kære Helen.
Så har vi virkelig brug for din hjælp.
Vores dejlige datter, der er knap 10 mdr gammel har indtil er indtil nu faldet indøvningen ved mit bryst om aftenen når hun skal sove. Det har indtil nu fungeret fint, men nu falder hun først i søvn omkring kl 23 og vi er derfor begyndt at savne noget voksetid om aftenen.
Måske du har brug for lidt viden omkring vores dagsrytme:
Kl ca 5.00 får en ammetår og sover videre.
Kl. 8.00 a 8.30: vi vågner.
Kl. 9.00: morgenmad.
Kl 10.30-11.00: hun får et powernab ved brystet
Kl. 12:30: frokost
Kl 13.30: middagslur i barnevognen. Hun puttes i barnevognen, hvorefter jeg enten går en tur eller triller den frem og tilbage. Hun falder i søvn efter 5-10 min og sover oftest 2,5 - 3 timer.
Kl 16.30: eftermiddagsmad
Kl 21:00: nattøj og tandbørstning.
Derefter sætter jeg mig i sofaen og ammer min datter. De første 5-10 min er hun vågen og spiser, derefter falder hendes øjne i og hun spiser fortsat i 1, 5 time. Så slipper hun brystet og sover. Jeg bærer hende derefter ovenpå og ligger hende i sin seng.
Vi vil gerne have hjælp til, hvordan vores pige kan lære at falde selv indøvningen i sin seng.
Jeg tænker at vi skal have et mere fast putteritual med nattøj, tandbørstning, sang / historie samt amning, men i hvilken rækkefølge og hvorhenne??
Hvordan gør vi det med putning sådan rent praktisk og hvad gør vi, hvis følgende sker?! Hun ligger bare og snakker og snakker.....? hun rejser sig op i sengen...? hun begynder at græde.....? Og hvad gør vi hvis det efter flere timers kamp ikke lykkes at få hende til at sove.....?
Hun bruger desværre ikke sut og det er det jeg synes gør det uoverskueligt. Brystet er den eneste måde, hvorpå jeg kan få hende til at falde til ro og slappe af. Hun har en nusseklud, men hun bruger den ikke rigtigt. Kan dog godt lide at ligge med hovedet tæt op af barnevognens 'væg' eller nussekluden. Gør det dog ikke hver gang og holder ikke på kluden. Hun vil også gerne holde sutten i hånden når hun falder i søvn i sin barnevogn.
Vi skal på camping om 14 dage og tænkte at gå igang med projektet inden, men kan det betale sig, da vi jo ikke så godt kan fortsætte på campingpladsen hvis det endnu ikke fungerer helt endnu.
Ser meget frem til at høre fra dig og er spændt på at komme igang.
Mange hilsner fra
Natteravnen.