Brev:
Umulig at putte II
12. juni 2014
Alder:
5 mdr.
Umulig at putte II
Kære Helen
Tak for dit lange svar :) jeg har nok ikke forklaret mig helt godt nok i den tidligere mail! Jeg ville skam meget gerne amme han i søvn og gør det når jeg kan- det et bare meget sjældent at det virker! Han falder måske nok af og til i søvn ved brystet, men vågner så igen og græder og vil ikke sove før han bliver rokket :( det er slet ikke fordi han nødvendigvis skal lære at falde i søvn selv - jeg vil gerne hjælpe ham, men der er ikke rigtig noget der virker lige nu.
Om aftenen er han ofte tilsyneladende for opkørt til at spise omkring puttetid - Han skiftevis spiser og græder og falder ikke til ro!? Måske giver jeg ham for meget mad i løbet af aftenen så han ikke er sulten!?
Du får lige vores ca. dagsplan - måske du kan finde "fejlen":
05/06 ammes op til flere gange for at kunne sove videre
06/07 op (vågner nogle gange kl 5 med mavepine)
8/9 amnes og puttes til morgenlur sover 1-1.5 time i lift
11-12 frokost (grød eller fx avokado/bananmos) ammes og puttes til middagslur - sover ca 1,5-2 timer i lift nogle gange i barnevogn men sover ofte kun 40 min i den:(
Ca 15 - ammes og endnu en lur i lift
Sover 1-2 timer
Mellem 16.30-17.30 dagens sidste lur
18/18.30 aftensmad (mos af kartofler og grøntsager)
19.00 evt bad (han har lidt tør hud så det er ikke hver dag)
Som regel får han bryst efter badet også!
Herefter afslapning på sofaen indtil han virker træt ammes så i sengen hvor jeg krydser fingre for at han falder i søvn, men der sker sjældent
Så vågner han som regel indenfor to timer efter putning og dette fortsætter så som regel hele natten. Det føles ihf som om, han har brug for at blive ammet for at kunne sove videre!
I løbet af dagen leger vi meget, både vildt og stille og roligt og går mindst en tur. Vi går ikke til noget svømning eller rytmik! Det ville nok også være endnu sværere at skabe en rytme, hvis den hele tiden bliver brudt af aktiviteter, derfor prøver jeg at lave ting i hans vågentid.
Ifht at sove i barnevogn så bor vi på 3. Sal, så det med at amme og lægge over går ikke og i det hele taget er det lidt bøvlet da jeg hår dårligt knæ! Derfor ville jeg vildt gerne at han kunne sove i lejligheden (åbner altid vinduerne!)
Jeg er villig til at gøre meget, men ville aldrig bruge giens og sov godt! Havde dog overvejet at putte ham i sin seng og så bare være der til han sover - selvom han nok ville gå helt bananas, men ved ikke om det ville skade ham??
Måske jeg også først skal gøre det (hvis overhovedet) når han skal/kan sove igennem?
Har du forslag til ændringer i dagsplanen og evt andre strategier til at putte ham i egen seng, når nu han ikke vil falde i søvn ved brystet?
Jeg ser frem til dit svar!!
Mvh
Luise