Brev:
MME om natten
20. april 2014
Alder:
10 mdr.
MME om natten
Hej Helen.
Min dreng på 10,5 mdr. Bliver ammet to gange om dagen, aften og sen nat, men inden sengetid får han ca. 1 dl lunt MME og det gør han også midt nat, hvor han selv melder sig. Det har vi gjort den sidste uges tid og det gør at han pt. kun vågner den ene gang hver nat hvilket er en forbedring, men er det en uskik/dårlig ide?
Han vågner helt om natten for når han melder sig så får bliver han først ammet og når jeg fornemmer at han har fået noget mælk (det føles ikke som om jeg har ret meget mælk længere og slet ikke om natten), så går vi ud i køkkenet og luner MME i mikroen hvilket han jo selvfølgeligt vågner ved. Når han har drukket det han vil, ofte alt med undtagelse af 10-20ml, så går vi tilbage på hans værelse hvor han bliver ammet igen for at få ham til at falde hurtigt til ro, jeg er selv træt:-), hvorefter han puttes og sover til kl. ca. 6-6.30. Hvad tænker du, er det en dårlig ide/vane vi er ved at få?
Jeg tænker også på når vi om ca 1,5 mdr. Skal til at stoppe amningen. Jeg vil faktisk gerne stoppe nu, men vi har prøvet en nat hvor far overtog og det var forfærdeligt, som ham var ulykkelig i flere timer i træk. Så vi besluttede at det var han ikke klar til pt. selvom noget af protesten bare var brok, var han meget vedholdende og det er så svært at holde ud at han er så ked og intet hjalp (ligge tæt med far, vand, rolige ord osv). Og så må vi prøve igen om en god måned, men jeg er alvorligt bekymret for at han elsker brystet så meget at jeg må sige fra for ham og at det bliver en rigtig hård omgang med protest, gråd, sparken og slåen i flere nætter i træk.
Har du nogle gode råd udover det med at sætte noget i stedet og fjerne brystet gradvis da det pt. Efter 1 mdr. Forsøgene ikke har hjulpet/ændret noget?
Med venlig hilsen
J