MME om natten

20. april 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

MME om natten

Hej Helen.

Min dreng på 10,5 mdr. Bliver ammet to gange om dagen, aften og sen nat, men inden sengetid får han ca. 1 dl lunt MME og det gør han også midt nat, hvor han selv melder sig. Det har vi gjort den sidste uges tid og det gør at han pt. kun vågner den ene gang hver nat hvilket er en forbedring, men er det en uskik/dårlig ide?

Han vågner helt om natten for når han melder sig så får bliver han først ammet og når jeg fornemmer at han har fået noget mælk (det føles ikke som om jeg har ret meget mælk længere og slet ikke om natten), så går vi ud i køkkenet og luner MME i mikroen hvilket han jo selvfølgeligt vågner ved. Når han har drukket det han vil, ofte alt med undtagelse af 10-20ml, så går vi tilbage på hans værelse hvor han bliver ammet igen for at få ham til at falde hurtigt til ro, jeg er selv træt:-), hvorefter han puttes og sover til kl. ca. 6-6.30. Hvad tænker ...

Annonce

... du, er det en dårlig ide/vane vi er ved at få?

Jeg tænker også på når vi om ca 1,5 mdr. Skal til at stoppe amningen. Jeg vil faktisk gerne stoppe nu, men vi har prøvet en nat hvor far overtog og det var forfærdeligt, som ham var ulykkelig i flere timer i træk. Så vi besluttede at det var han ikke klar til pt. selvom noget af protesten bare var brok, var han meget vedholdende og det er så svært at holde ud at han er så ked og intet hjalp (ligge tæt med far, vand, rolige ord osv). Og så må vi prøve igen om en god måned, men jeg er alvorligt bekymret for at han elsker brystet så meget at jeg må sige fra for ham og at det bliver en rigtig hård omgang med protest, gråd, sparken og slåen i flere nætter i træk.

Har du nogle gode råd udover det med at sætte noget i stedet og fjerne brystet gradvis da det pt. Efter 1 mdr. Forsøgene ikke har hjulpet/ændret noget?

Med venlig hilsen
J

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Min mand og jeg har så ofte talt om, at vi burde skrive til dig og fortælle, hvor fantastisk din brevkasse er.
Vi har aldrig selv skrevet til dig, men har fundet svar på så mange spørgsmål via dine svar til andre i lignende situationer.

Jeg beundrer dine evne til at formidle, og jeg elsker din tilgang til børn og forældre og alle de ting man sammen kommer igennem!
Dine svar stemmer så utrolig fint overens med præcis den måde, vi forsøger at være forældre på. Som førstegangs-forældre betyder det helt utrolig meget, at finde opbakning et sted man har tillid til og kan identificere sig med. Og det kan vi hos dig!

Det er så rart at have dine ord med i bagagen, hvis noget er svært eller andre synes, vi f.eks. burde skælde ud, når vores søn et par gange har haft det, du beskriver som fortvivlelses-anfald - er det så rart at kunne sige, at vi ikke er de eneste, der mener, det skal tackles helt anderledes.

Så kære Helen, tusind tak for dine altid inspirerende og varme svar - Tak for dig! Det er fantastisk at kunne søge råd og vejledning på alle tider af døgnet i din brevkasse!

De varmeste hilsner med ønsket om en rigtig god dag - uden tvivl også fra min mand.

Familien S